Forum > Demolåtar
Tigersoul - Empty Hearts
tigersoul:
--- Citat från: Håkan Nilsson skrivet 24.01.2014, 13:20:19 ---Bra låt, men det jag reagerade direkt på är att sången är för stark i mixen, det gör att det tunga kompet låter mesigare än vad det är. Dessutom hörs de små pitchsvajen onögt tydligt. Backa sången bara aningen, kanske borde den få lite tap-delay…
--- Slut citat ---
Du har helt rätt, den ligger för stark i mixen. Något jag lyckas med konsekvent när jag bedömer vocals nivåer efter allt för många timmars lyssning.
Alatar:
Intressant låt.
Men jo, du behöver öva mer på de sångpartierna, där du tar i (Typ alltid när e-gurorna kommer igång). Där har du nämligen en tendens att sjunga småfalskt.
equality:
Fin låt. Gillar när du tar i och har den där I-don't-give-a-damn-attityden. En del sura toner. Omtag eller Melodyne, that's it. Kanske som Håkan påpekar lite stark vox i mixen.
tigersoul:
--- Citat från: equality skrivet 25.01.2014, 19:44:14 ---Fin låt. Gillar när du tar i och har den där I-don't-give-a-damn-attityden. En del sura toner. Omtag eller Melodyne, that's it. Kanske som Håkan påpekar lite stark vox i mixen.
--- Slut citat ---
--- Citat från: Alatar skrivet 25.01.2014, 15:31:41 ---Intressant låt.
Men jo, du behöver öva mer på de sångpartierna, där du tar i (Typ alltid när e-gurorna kommer igång). Där har du nämligen en tendens att sjunga småfalskt.
--- Slut citat ---
Tackar :P Jo det är som sagt några suringar så det blir väl lite melodyne eller omtagning, måste oavsett träna då det är lite halvdant uttal här o var pga ovanan vid sångsättet. Det är ju inte bara att "ta i" för att få det där spruckna när man inte har det naturligt. Vi får se vilket jag gör. Tack för lyssningen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida