Forum > Demolåtar

Tigersoul - Empty Hearts

<< < (3/4) > >>

MaxB:
Bra låtgrund! Jag har visst inte kommenterat den på kr tidigare, bara på fb.

Trummorna har nån skum rytm som jag inte riktigt gillar på några ställen.
Gör en karaokeversion och sjung på bussen i badrummet, var som helst - öva massor på den här sången och sätt den igen och igen och igen.
Det är en jättebra låt att öva den här typen av sång på!

palm:
Hej...

Det bor en TIGER i dig :-)

Detta kan du göra hur bra som helst, förutsättningarna har du. Lite övning så blir vis- pop- trubadursångaren en rocker oxå. Skall bli kul att höra... Dig när du hunnit jobba lite.

/Palm

Tokai:
Musiken påminner lite om den gamle Ian Hunter (Mott the Hopper), sångrösten om Bob Geldof (I don´t like Mondays). Det var namedroppingen...
Vissa är begåvade med naturlig dist när dom tar i, andra inte. Jag tillhör den senare kategorin och nog du också. Det är bara att acceptera och inte förstöra rösten. (Äta krita
ska visst va bra?)
När du går upp en tonsteg låter du mer svajig på rösten, de engelska uttalen blir mer svengelska, nästan så att man kan tro att du är lite packad.

Men jag gillar kompositionen. En äkta powerballad.

tigersoul:

--- Citat från: Plinka skrivet 23.01.2014, 10:52:28 ---Aaaw vilken underbar låt  :wub: sköna harmonier, skööön röst!
När jag hör din röst i en sån här powerballad så känner jag direkt att den passar kanon, med en massa övning så du blir van vid tekniken, så kommer det bli en riktig fullpoängare! Strunt i sångpedagogen, det fixar du själv  :D

--- Slut citat ---

Tackar tackar :P ja mer övning krävs den saken är klar! kul du gillar!

--- Citat från: MaxB skrivet 23.01.2014, 11:11:40 ---Bra låtgrund! Jag har visst inte kommenterat den på kr tidigare, bara på fb.

Trummorna har nån skum rytm som jag inte riktigt gillar på några ställen.
Gör en karaokeversion och sjung på bussen i badrummet, var som helst - öva massor på den här sången och sätt den igen och igen och igen.
Det är en jättebra låt att öva den här typen av sång på!

--- Slut citat ---

Bra idé med karaoke versionen för det här kräver nog en hel del innötning för att bli skickligare på det här sättet att sjunga. Ska fixa till en o lägga i mobilen så man kan träna vid pa hörnet!

--- Citat från: palm skrivet 23.01.2014, 18:49:38 ---Hej...

Det bor en TIGER i dig :-)

Detta kan du göra hur bra som helst, förutsättningarna har du. Lite övning så blir vis- pop- trubadursångaren en rocker oxå. Skall bli kul att höra... Dig när du hunnit jobba lite.

/Palm

--- Slut citat ---

haha ja någon liten rocker verkar det trots allt finnas där inne, undrade ett tag om det fanns någon eller inte.

--- Citat från: Tokai skrivet 23.01.2014, 18:49:58 ---Musiken påminner lite om den gamle Ian Hunter (Mott the Hopper), sångrösten om Bob Geldof (I don´t like Mondays). Det var namedroppingen...
Vissa är begåvade med naturlig dist när dom tar i, andra inte. Jag tillhör den senare kategorin och nog du också. Det är bara att acceptera och inte förstöra rösten. (Äta krita
ska visst va bra?)
När du går upp en tonsteg låter du mer svajig på rösten, de engelska uttalen blir mer svengelska, nästan så att man kan tro att du är lite packad.

Men jag gillar kompositionen. En äkta powerballad.

--- Slut citat ---

Men man vill ju såååå gärna ha lite dist i rösten vid lämpliga tillfällen :P Jag har läst på lite om det där med dist o hur man kan/bör/inte bör göra om man nu inte har den naturligt såsom vissa är begåvade med. Man ska kunna "fusk-dista" utan att riskera rösten enl uppgift från insatta men det gäller att göra det på rätt sätt. Det finns också flera metoder att göra det o jag försöker använda mig av den vanligast beskrivna. Gör man det rätt ska man inte riskera (eller iaf ha väldigt liten risk) att skada rösten på något sätt. Sen finns det ju lite två läger här om huruvida man ska försöka få en dist ur rösten man inte har i huvudtaget. Jag vill gärna träna upp en möjlighet att sjunga med det, om det visar sig möjligt (dvs låter tillräckligt bra).

Håkan Nilsson:
Bra låt, men det jag reagerade direkt på är att sången är för stark i mixen, det gör att det tunga kompet låter mesigare än vad det är. Dessutom hörs de små pitchsvajen onögt tydligt. Backa sången bara aningen, kanske borde den få lite tap-delay…

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion