Forum > Demolåtar

Tigersoul - Den bittra balladen om livet

<< < (5/6) > >>

tigersoul:

--- Citat från: palm skrivet 14.01.2014, 20:02:03 ---Hej hej...

Det första jag lyssnade på var såklart gitarrljudet. Nu har du fått till det bättre - tänkte jag :-) men sen har jag ju läst och får därmed beklaga min uppfattning. Men jag tycker denna låter bättre *hm*
Du en klar känsla för visan som uttrycksmedel - min erfarenhet är inte så stor men jag gillar det jag hör. Av någon anledning lyssnar jag på dina texter - brukar mest lyssna på melodin.

Bra jobbat.

/Palm

--- Slut citat ---

Tackar, o kul du lyssnar på texterna för de är alltid viktiga för mig när jag skapar låtarna. Utgår oftast från just texten o bygger därifrån. Vad gäller gitarrljudet, tja du har rätt, det låter bättre, o då är det en skitgitarr... Måste forska mer kringa detta problem dock innan jag säger så mkt mer om resultatet.

mahan:
Tjou!
Alla överord är väl redan sagda här och jag kan bara underteckna, bra låt, bra text... men vad skall sedan hända, that´s my question.
Nu e den ju en lite långtråkig berättande visa med samma komp igenom, och då gäller det:
Ska det bli en unplugged version, ellar kanske lite folkpop med äkta felor eller kanske får vi rentutav ta del av en ny metall låt? :rolleyes:
I väntan på svar,

h.     johan

Marsall:
Grattis till din första trubadurvisa  :)..Du sjunger bra o bra gjord text.. Liten miss på Guran i början innan sång..Men ähh ..nemas problemas.. :).. I min lyssning kan nog gitarren sänkas lite faktiskt så sången blir den som driver på...

tigersoul:

--- Citat från: mahan skrivet 16.01.2014, 13:43:57 ---Tjou!
Alla överord är väl redan sagda här och jag kan bara underteckna, bra låt, bra text... men vad skall sedan hända, that´s my question.
Nu e den ju en lite långtråkig berättande visa med samma komp igenom, och då gäller det:
Ska det bli en unplugged version, ellar kanske lite folkpop med äkta felor eller kanske får vi rentutav ta del av en ny metall låt? :rolleyes:
I väntan på svar,

h.     johan

--- Slut citat ---

Det är en väldigt bra fråga! Jag har faktiskt inte tänkt längre än så här! Tyvärr är jag inte skicklig nog med gitarren för att göra ett riktigt intressant komp så vad ska göras? Mycket bra fråga! Tack i övrigt :P

--- Citat från: Marsall skrivet 16.01.2014, 18:15:58 ---Grattis till din första trubadurvisa  :)..Du sjunger bra o bra gjord text.. Liten miss på Guran i början innan sång..Men ähh ..nemas problemas.. :).. I min lyssning kan nog gitarren sänkas lite faktiskt så sången blir den som driver på...

--- Slut citat ---

Kul du gillar! Det finns tyvärr flera missar på guran här o var men det kanske bara är den första som märks hehe :P Det var ju bara tänkt som en snabbinspelning o sen har det liksom inte blivit något mer för jag vet inte vad jag ska göra av låten.

equality:
Jättebra! Många poänger och t o m en knorr på slutet. Så skall en slipsten dras!
Humor (med lagom mått allvar) tycker jag är jättesvårt. Du har verkligen lyckats och sällar dig till Cornelis, CMB m fl.
Betr gitarrljudet ärdet inte dåligt men då har för mycket av rummet med i inspelningen. Försök
akustiksanera (mattor, plattor och dubbelsäng  :D).

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion