Forum > Demolåtar

Tigersoul - Den bittra balladen om livet

<< < (6/6)

Alatar:
Väldigt bra och personligt. Finns faktiskt inget som jag skulle vilja förbättra. Också ljudet på gitarren är tip-top.

Om du vill leka mer med den, så skulle du kunna testa att göra en Schlagerversion av denna! Passar nog inte till innehållet, men jag tror att det skulle funka rent musikaliskt!

tigersoul:

--- Citat från: equality skrivet 18.01.2014, 14:32:46 ---Jättebra! Många poänger och t o m en knorr på slutet. Så skall en slipsten dras!
Humor (med lagom mått allvar) tycker jag är jättesvårt. Du har verkligen lyckats och sällar dig till Cornelis, CMB m fl.
Betr gitarrljudet ärdet inte dåligt men då har för mycket av rummet med i inspelningen. Försök
akustiksanera (mattor, plattor och dubbelsäng  :D).

--- Slut citat ---

Tackar tackar, det är första gången jag ger mig på Trubadurlåtar i huvud taget i synnerlighet med detta närmast klassiska "skämtsamma allvar" du talar om. Kul du tycker jag lyckats!

Ja det är nog lite rum som skadar inspelningen också. Problemet är att jag gärna sitter vid datorn när jag lirar gitarr och inte inåt sånghörnet där jag borde bara. Får försöka hitta en lösning på det där! Tackar för betyget!!

--- Citat från: Alatar skrivet 19.01.2014, 11:41:15 ---Väldigt bra och personligt. Finns faktiskt inget som jag skulle vilja förbättra. Också ljudet på gitarren är tip-top.

Om du vill leka mer med den, så skulle du kunna testa att göra en Schlagerversion av denna! Passar nog inte till innehållet, men jag tror att det skulle funka rent musikaliskt!

--- Slut citat ---

Schlager, det var minst sagt ett oväntat förslag men det kanske skulle funka. Schlager har jag inte gjort någonting än så länge, inte favoritgenren precis kanske, men en kul idé!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion