Forum > Demolåtar

Tigersoul - Den bittra balladen om livet

<< < (4/6) > >>

Girly:
Hello där Tiger! Väldigt bra text och inte så bitter som kan kunde tro av låttiteln... skulle inte 'Balladen om livet' räcka?
Tycker det är underbart att höra ljudet av livet som pågår där i bakgrunden :)
Sången är bra men jag lite svårt för överdrivna 'r' och överartikulationer när man framför svenska texter...jämför hur du uttalar 'staRRRRk'/'RRRunt' och 'park' där jag höööögst personligen föredrar uttalet i 'park'.
Men på det hela taget, en väldigt bra visa :)
/Girly

tigersoul:

--- Citat från: Plinka skrivet 14.01.2014, 13:48:55 ---Det låter ju fantastiskt bra! Håller med i trubadurhyllningarna -du har ju ett givet jobb här! Klockrent!

--- Slut citat ---

Tackar tackar :-) kanske det är lösningen då när fk sviker haha  :wub:

bjurte:
Äh.. den här går ju inte att dansa till.. :wacko: ;)
Som ballad låter det helt Ok, fast det är ju inte riktigt min grej, kanske att gitarren skulle kunna vässas lite ??  :)
Bra text...

tigersoul:
Hahahaha du ska inte dansa till, du ska ta en Bira till :-)

palm:
Hej hej...

Det första jag lyssnade på var såklart gitarrljudet. Nu har du fått till det bättre - tänkte jag :-) men sen har jag ju läst och får därmed beklaga min uppfattning. Men jag tycker denna låter bättre *hm*
Du en klar känsla för visan som uttrycksmedel - min erfarenhet är inte så stor men jag gillar det jag hör. Av någon anledning lyssnar jag på dina texter - brukar mest lyssna på melodin.

Bra jobbat.

/Palm

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion