Forum > Färdiga produktioner
Jazzlåt "Mitt i city"
Wernborg:
Snyggt med sång. Något precis i början där hornen spelar lite snabba toner som måste vara mer legato om det inte ska låta midi. Fixa till det så blir det ännu bättre. Kan ju inte vara så svårt.
Har slagit ihop denna och förra tråden med samma låt. Börjar bli en (o)vana att samma låt har flera trådar numera. Så länge en låt lever och utvecklas så bor den företrädelsevis i Halvfärdiga och när man är nöjd kan man om man vill flytta den till Färdiga istället för att göra en ny. Over and out...
Henric:
--- Citat från: Wernborg skrivet 21.01.2014, 21:35:19 ---Snyggt med sång. Något precis i början där hornen spelar lite snabba toner som måste vara mer legato om det inte ska låta midi. Fixa till det så blir det ännu bättre. Kan ju inte vara så svårt.
Har slagit ihop denna och förra tråden med samma låt. Börjar bli en (o)vana att samma låt har flera trådar numera. Så länge en låt lever och utvecklas så bor den företrädelsevis i Halvfärdiga och när man är nöjd kan man om man vill flytta den till Färdiga istället för att göra en ny. Over and out...
--- Slut citat ---
Ok!
bjurte:
Ha-ha !! Helt suveränt !
Skitbra spelat och sjunget, det där Midi-blåset lurade mig nästan, bara några få toner som Wernis va inne på som avslöjar. B)
Håller även med Gurano här, sången är bra, men den ligger inte i musiken som låter lite 'live' medan sångerskan står i ett tajjt litet bås.
Annars tipp-topp.. :wub:
spacetrucker:
Detta är ju hur bra som helst :lol:
Jag lyssnar i hörlurar och lät mig störas av att pipan och gitarren ligger så långt till vänster och trummisen så långt till höger (trots att du dragit dem närmare mitten (måste ju hitta nåt att såga på). Lyssnade också via högtalare... då störde det inte längre lika mycket.
Ride symbalen är sköön :P ...och Plinka förståss :wub:
// Space
Plinka:
Denna var ju också riktigt kul att få flumma loss till :D Härligt, jazzigt med fart!
Håller med Bjurte och Gurano, det kanske går att skruva lite till på sång-ljudet så att jag får vara med i bandet. Vet inte hur, men vet att pxm hade en liknande problematik med min inspelning i dämpad liten studio...Tror han la på ngt filter? Eller om det räcker att se över reverbet? :unsure: Annars låter mixen super ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida