Forum > Färdiga produktioner
Jazzlåt "Mitt i city"
Henric:
LÅTNAMN:Mitt i city
ARTIST/GRUPP: Plinka & Henric Svensson
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD:3:50
KOMPOSITÖR:Text Plinka Musik Henric Svensson
PRODUCENT:Henric Svensson
EV. MEDVERKANDE:Plinka, Henric Svensson
INSPELNINGSÅR:2014
FORMAT: mp3
Nu är jazzlåten färdig! Kom ett mycket trevligt sångtrack flygandes genom cyberrymden från Plinka idag! :rolleyes:
Har gjort s k jazzpanorering på själva bandet enl följande
Bas & sång i mitten
Trummor 40% R (ur lyssnarperspektiv)
Flygel 20% L
Gitarr 60% L
Flygelhorn 70% L (Dragit in hornet något, låg på 80% L i halvfärdiga demo tråden)
Trummor EZ drummer jazz
Bas Yamaha TRB 5 P II
Flygel Ivory VST
Flygelhorn Yamaha Motif XS 6
Undrar vad Ni tycker om sound och mix?
pxm:
va fan-jag älskar er :wub: !!!!!!!!
javisst -jag skulle köpt albumet.... :)
mvh
Henric:
--- Citat från: pxm skrivet 21.01.2014, 20:41:35 ---va fan-jag älskar er :wub: !!!!!!!!
javisst -jag skulle köpt albumet.... :)
mvh
--- Slut citat ---
Tack! :rolleyes: Det blev fräckt, fantastisk röst Plinka har, och tonsäker som tusan - mycket trevligt att samarbeta så här!
Gurano:
Lyssnar i min bärbara dator och riktigt dåliga hörlurar så jag kan inte/borde inte uttala mig om ljudbilden. Men jag får en känsla av att sången inte är i riktigt samma rum som musiken? men jag kan som sagt vara helt fel ute.
Annars låter det trevligt i min lyssning - jag får väl återkomma när en bättre lyssning gjorts
/G
Henric:
--- Citat från: Gurano skrivet 21.01.2014, 21:02:34 ---Lyssnar i min bärbara dator och riktigt dåliga hörlurar så jag kan inte/borde inte uttala mig om ljudbilden. Men jag får en känsla av att sången inte är i riktigt samma rum som musiken? men jag kan som sagt vara helt fel ute.
Annars låter det trevligt i min lyssning - jag får väl återkomma när en bättre lyssning gjorts
/G
--- Slut citat ---
Gör gärna det, jag ska också lyssna i lite andra mojänger, skadar aldig!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida