Forum > Färdiga produktioner
Jazzlåt "Mitt i city"
Henric:
LÅTNAMN:Mitt i city
ARTIST/GRUPP: Carina André & Henric Svensson
GENRE: Jazz
LÅTLÄNGD:3:50
KOMPOSITÖR:Text Carina André Musik Henric Svensson
PRODUCENT:Henric Svensson
EV. MEDVERKANDE:Carina André, Henric Svensson
INSPELNINGSÅR:2014
FORMAT: mp3
Nu är jazzlåten färdig! Kom ett mycket trevligt sångtrack flygandes genom cyberrymden från Plinka idag! Roll Eyes
Har gjort s k jazzpanorering på själva bandet enl följande
Bas & sång i mitten
Trummor 40% R (ur lyssnarperspektiv)
Flygel 20% L
Gitarr 60% L
Flygelhorn 70% L (Dragit in hornet något, låg på 80% L i halvfärdiga demo tråden)
Trummor EZ drummer jazz
Bas Yamaha TRB 5 P II
Flygel Ivory VST
Flygelhorn Yamaha Motif XS 6
Fender Telecaster
Undrar vad Ni tycker om sound och mix?
Lagt in en automationskurva på sångvolymen för få in sången bättre i mixen, ökat reverbet något, tog ett pyttemyrben upp på delayet också!
Kompositionen som sådan är ju bakvänd på det viset att sången kommer in sent i låten, har försökt smyga in den för att man inte ska bli så överrumplad när den väl kommer in!
Känns som detta blev bättre, ska lyssna imorgon igen - tyck gärna till!
Tog Hasse FX på orden och ändrade något på attacken på kompressorn och la på en crickel-crackel plug på sången för att dämpa transienterna i början på sångfraserna....
pxm:
Låter suveränt, Henric !!!! :wub:
mvh
Henric:
--- Citat från: pxm skrivet 12.01.2014, 21:09:05 ---Låter suveränt, Henric !!!! :wub:
mvh
--- Slut citat ---
Kul att du gillar! Fick inspiration av tråden du la upp om jazzpanorering! Ska bli kul att göra detta färdigt och se var det landar! :rolleyes:
tigersoul:
Åh mina jazzöron gillar detta! Det första jag reagerar på är att hornet, eller vad det var låter alldeles för syntetiskt. Det hörs tydligt att det inte är ett äkta instrument o tyvärr märks det så tydligt i typiska jazzpassager. Annars är det heltrevligt! kan du få in mer realism i instrumentet tro?
Rattlesnake:
Låter fantastiskt bra om det mesta. Reagerar också lite på flygelhornets realism, för rena toner och vid 49s låter det som att tonerna överlappar en aning.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida