Forum > Färdiga produktioner
mahan - WASTE OF TIME
Tokai:
Jag har en mp3 med de 500 bästa låtarna någonsin, mestadels från 70-talet, som jag ibland lyssnar på, inte i nån direkt ordning, och skulle denna låt dyka upp bland dom andra så hade jag inte blivit överraskad.
HasseFX:
Härlig västkustrock, med stänk av Bob Seger/texas! :) Låter som en råmix av något som kunde vara en hit! Det är tre olika mixar som behöver "limmas". Trummorna låter rätt hårt processade och utplattade redan, sången och kören låter nog närmast "rätt", emedan kompgitarrerna låter oprocessade, som det är "rakt in i bordet".
Trummor med bättre tryck - "sänk" gitarrerna i ljudbilden och sången som den är så blir det riktigt bra IMHO :P
equality:
Får Eaglesvibbar av de snygga harmisarna, akkeguror och harmisar. Väldigt snygg tonartsväxling och jättefina körer du får till. Allt låter slickt och tycker mixen låter bra men vad vet jag... Bra låt, bra jobbat.
palm:
Hej hej...
Så många kul saker det var i denna låt...gillar introt och får lite Knopfler känsla på mello slingan, den gillas och den fångar.
Sen blev jag lite osäker på arr.....refr inleder och sedan in i vers (händer ngt i övergången, med ljudet)
Ja, som sagt osäker om jag tolkar det rätt.
Men men, sången gillar jag mkt och stämmorna är bra. Snyggt solo och samma Knofliga sound, riktigt nice detta.
Den kompande elgitarren skall ner lite i volym och pressas lite som FX oxå skrev.
Kul att lyssna på dig!
Med vänlig hälsning,
Göran
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida