Forum > Färdiga produktioner
mahan - WASTE OF TIME
mahan:
Tjou igen, har verkligen försökt slå igång musikverkstaden, massor av bytande av apparatur och greijor... precis som allt blev bättre av det :rolleyes:
Men hur som helst, nöjd själv med att få nåt till stånd. TAck till SPACE igen en gång för en bra text.... som jag visserligen har "demolerat" aningen
LÅTNAMN: WASTE OF TIME
KOMPOSITÖR: Mahan
GITARR O BAS: Mahan
SÅNG o STÄMMOR: Mahan
TEXT: SPACETRUCKER
MIX o ARR: Mahan
MEDIA: mp3
PLATS: Kyrkslätt
TID: Januari 2014
Kommer ju int ihåg hur men lägger upp så att alla kan kan ta del... om det går galet så e de bara att knacka på!
en direkt länk åxå:
http://soundcloud.com/mahan-onemanband/waste-of-time
h. johan
Eddi:
Tjosan Mahan
Kul att höra av dig igen. Bra låt av klassiskt snitt - bra rock alltså, men jag tycker trummisen är lite lat och låter bli att markera alla de övergångar som finns - låten stoppar upp lite mycket - lite onödigt.
MaxB:
DET råder inget tvivel om vad låten heter, du sjunger det många gånger. Jag tycker den är lugn, egentligen lugnare än jag är van vid från dig. Och jag saknar ett ös som driver låten frramåt. Den är försiktig och sticker inte ut hakan - som om jag hör den i hissen på väg till hotellobbyn.
Du är bra på mixen och din sångröst är fenomenal, liksom körarrangemang. Ändå saknar jag ett driv som ger låten flyt och ... ös!
Skönt att höra dig igen gamle vän!
mahan:
--- Citat från: Eddi skrivet 11.01.2014, 03:20:39 ---Tjosan Mahan
Kul att höra av dig igen. Bra låt av klassiskt snitt - bra rock alltså, men jag tycker trummisen är lite lat och låter bli att markera alla de övergångar som finns - låten stoppar upp lite mycket - lite onödigt.
--- Slut citat ---
Tjou Eddi!
Tackar för lyssning o kommentar. Vet ju att alla vill ha Mahan med god speed men när man skall till o fylla 60 snart så e man bara lixåm tvungen att varva ner ibland, kanske man orkar lite längre då :P
--- Citat från: MaxB skrivet 11.01.2014, 11:46:48 ---DET råder inget tvivel om vad låten heter, du sjunger det många gånger. Jag tycker den är lugn, egentligen lugnare än jag är van vid från dig. Och jag saknar ett ös som driver låten frramåt. Den är försiktig och sticker inte ut hakan - som om jag hör den i hissen på väg till hotellobbyn.
Du är bra på mixen och din sångröst är fenomenal, liksom körarrangemang. Ändå saknar jag ett driv som ger låten flyt och ... ös!
Skönt att höra dig igen gamle vän!
--- Slut citat ---
Tjou Maxen!
Får väl upprepa det där som jag svarade Eddi, det där med ålder och... jaada jaada :D
Ville pröva om det lyckas med nåt ur SLOW genren men tydligen e det SPEED som gäller, så nästa låt ska ha åtminståne 10 BPM mer än denna :lol:
Takk o båkk för lyssningar!
h. johan
MaxB:
Hehe just det Johan, öka, Öka, ÖKA!!! :lol:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida