Kontrollrummet

Girly och Haren - M.O.D.N.C

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
LÅTNAMN: Moving On (D.n.c)
ARTIST/GRUPP: The Rare-Hare & Miss Honey-Bunny
GENRE: Dance
LÅTLÄNGD: Ca. 4
KOMPOSITÖR: Bjurte & Lena(Girly)
PRODUCENT: Bjurte - Beats och Harmonier
                        Lena - Lyrics och Sångarr.
EV. MEDVERKANDE: Zyntar
INSPELNINGSÅR: Harens år
FORMAT: mp3



På med Dans-Pjucken så kör vi...
Denna version är även med i "Studio Forumets" Schlagerfestivals tävling..
Slutet är praxis lika bra denna gång..
WHOO.....

Länk till Gitarrversionen: http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?topic=36306.0

« Senast ändrad: 15.01.2014, 17:40:34 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Heja, heja - sitter och viftar med Syntharen-flaggan.   :D
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Roffe H

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 777
    • Visa profil
Visst kan man...finemang!  :)
/Roffe H
Sjunger och spelar gitarr, bas, tenorsax och lite fiol (folkmusik). Är inte med i någon orkester sitter på kammaren och gör egna inspelningar med logic, ibland använder jag bakgrunder från BiAB (mest när det gäller jazz)


Utloggad hagis

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 100
    • Visa profil
Visst, det blev en kul omarbetning.
Jag skulle vilja ha upp tempot på denna version, men det blir ju inte lätt med all sång som redan sitter (timestretch?).
Lite vassa syntar i min lyssning och sången svag.
/Hagis


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Står på stolen och hoppar.....


This is goodbye .....la lal al al lla lla

Låter riktigt bra och det svänger som katten :-) Bra inspelat och kanon sång.....Reagerade på något i basen det kändes precis som du missade en ton...men tror nog den är rätt genomtänkt - hoppa över ett slag! Klart annorlunda...

De svepande ljuden som kommer innan låten börjar om igen med mellanspel/intro. Hur gör man sådana? Breaket är kanon, stopp och sedan full rulle igen - gillas. Avslutningen är fräck....

Kan sakna din distade gitarr - bara för man "Harar" så behöver väl inte den försvinna, bara lite tunga powerackord för att få ännu mer drag.

Kristanstads Juryn har haft överläggningar och (mutat Osby juryn så) sammanlagt får ni två 12p från södra Sve!

/Palm

Ps när äger den mellofestivalen rum Ds


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Visst kan man...finemang!  :)
/Roffe H

Tack Roffe, då gör vi det.. ;)

Visst, det blev en kul omarbetning.
Jag skulle vilja ha upp tempot på denna version, men det blir ju inte lätt med all sång som redan sitter (timestretch?).
Lite vassa syntar i min lyssning och sången svag.
/Hagis

Huvudet på spiken, skulle vara kul att prova, all musik är ju midi, men det där med 'Timestretch' är överkurs för mig...
Ingen aning hur man gör  :o  och det brukar ju aldrig låta bra ändå.. Tycker det funkar rätt bra med befintligt tempo ändå(126 BPM)
Står på stolen och hoppar.....


This is goodbye .....la lal al al lla lla

Låter riktigt bra och det svänger som katten :-) Bra inspelat och kanon sång.....Reagerade på något i basen det kändes precis som du missade en ton...men tror nog den är rätt genomtänkt - hoppa över ett slag! Klart annorlunda...

De svepande ljuden som kommer innan låten börjar om igen med mellanspel/intro. Hur gör man sådana? Breaket är kanon, stopp och sedan full rulle igen - gillas. Avslutningen är fräck....

Kan sakna din distade gitarr - bara för man "Harar" så behöver väl inte den försvinna, bara lite tunga powerackord för att få ännu mer drag.

Kristanstads Juryn har haft överläggningar och (mutat Osby juryn så) sammanlagt får ni två 12p från södra Sve!

/Palm

Ps när äger den mellofestivalen rum Ds
Bortglömd ton i basen ? Inte riktigt med vad du menar här ??
Är det i verserna när basen går typ " å 2 3 4 å 2 3 4 " alltså att inte ettan är markerad, så är det ju vad Haren 'tror ' är modernt.. :D Kanske att jag är ute och Cyklar här, men jag tror att jag hör det på många av Dance låtarna nu för tiden..
Gubben vill ju hänga med. :D
Och appsolut, det kommer fler 'hybrider' i framtiden, men här är jag ute efter att renodla Dance konceptet och då är Powercords 'out off the question..'
Svepljuden då: Ja det är både lätt och svårt, en LFO som sveper sakta i filtret, samt en rätt inställd 'Glide'  på keyboardet.
Fast här var det lätt då det var ett preset i Omnisphere.. B)
Tävlingen håller fortfarande på med insamling av låtar och slutröstningen pågår hela Mars Månad.. Inget seriöst och viktigt men det är ju alltid kul att vara med och fajtas.. :D   
Och just det.. Tack för  'Duce poä'  :)
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 246
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Oj överaskande version på den här - men jag gillar't. Haren har full koll tycker jag och slutet känns mer motiverat här. :D
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bra bra sjunget.

Musiken säger mig inte så värst mycket. HAr ingen användbar critique att komma med.,
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad tigersoul

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 761
  • Singer/Songwriter
    • Visa profil
    • Tigersjäl.se
Sången låter lite påklistrad, annat rum/fel eq/fel effekter. O låter även lite konstigt eq'ad.
Mixen är bred, lite för bred, blir nästan vimsig när man lyssnar o då är det högtalare.
Kan i övrigt inte ge så mkt kritik på låten i sig då det inte är min genre riktigt, lite intetsägande kanske?
Annars inga fel!  :rolleyes:
/ Kristian Tigersjäl - Singer/Songwriter - http://www.tigersoul.se


Utloggad ynot

  • vatten
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 825
  • i missed u
    • Visa profil
    • vassmusic.com
två mil från min hemtrakt

men tycker det låter bra

T
att leva är att dö


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Skitbra!
Sången måste ju såklart upp och slipa av synthen lite.
Skulle vilja ha nåt riktigt vågat slapdelay på sången för att gå hela vägen mot 80-talet...för denna känns ju verkligen klockren i det landet.

Bra sång och jäkligt bra produktion!


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 386
    • Visa profil
    • SoundClick
Läckert! Kommersiell potential helt klart, schlagerfestival, sommarplåga, grammisvinnare whatever. Trodde iofs du var elgurehero och inte synt-hare. Baktakten till a capella delen kunde fått dansgolvet att braka om det varit längre. Gratulerar till goda insatser från alla inblandade och slutet limmar bättre nu dessutom.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Låter alldeles utmärkt men upp med sången! .. och ja kanske har tigersoul rätt i att sången inte riktigt är i samma rum.

/Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad Asti

  • Superior Drummel
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 620
  • Vart tog den där ölen vägen..?
    • Visa profil
  • Soundcloud: asti-cpg
Låten som sådan är inget jag fastnar för, men produktion/mix är ju lysande!
Jättefin sång dessutom av Lena!
Lycka till i schlagerfestivalen!  :)
/Asti
Bättre en gitarr i handen än en infektion i foten


Utloggad Plinka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 000
  • Peace, Love and Missunderstanding
    • Visa profil
    • YogaDansa
 :lol: Här var det glättigt med catchiga synthslingor och allt -bara ett gäng hysterikst hoppande dansare i lollipopklänningar som saknas(eller hoppande duracell-HARE kanske)  :D
Produktionen låter bra, och bra sånginsats, Girlys röst passar ju kanon till sånt här med ;) Det är bara ngt med rösten, ska nog eq:as lite mer naturligt ändå, ta ner de högre frekvenserna liiite, och lyft fram lite mer undertoner så det inte blir lika vasst och telefonigt.
Plinkar på en låt...


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Oj överaskande version på den här - men jag gillar't. Haren har full koll tycker jag och slutet känns mer motiverat här. :D
Ja fn.. man måste ju testa sånt här oxo.. :)
Bra bra sjunget.

Musiken säger mig inte så värst mycket. HAr ingen användbar critique att komma med.,

Tack ialla fall.. ;)

Sången låter lite påklistrad, annat rum/fel eq/fel effekter. O låter även lite konstigt eq'ad.
Mixen är bred, lite för bred, blir nästan vimsig när man lyssnar o då är det högtalare.
Kan i övrigt inte ge så mkt kritik på låten i sig då det inte är min genre riktigt, lite intetsägande kanske?
Annars inga fel!  :rolleyes:

Jo kanske att sången är en uns vass, men annars är jag nöjd med den, ska kolla om jag hittar något LP-filter som funkar över hela sångpaketet..
två mil från min hemtrakt

men tycker det låter bra

T

He-he ! Inte mina vanliga jaktmarker heller !!
Men ibland kan det vara gott med annat än Brunsås och Potäter.. :D

Skitbra!
Sången måste ju såklart upp och slipa av synthen lite.
Skulle vilja ha nåt riktigt vågat slapdelay på sången för att gå hela vägen mot 80-talet...för denna känns ju verkligen klockren i det landet.

Bra sång och jäkligt bra produktion!

Danke, ska ta en sista slip på sången, då blir det nog lite mer Dly. oxo..

Läckert! Kommersiell potential helt klart, schlagerfestival, sommarplåga, grammisvinnare whatever. Trodde iofs du var elgurehero och inte synt-hare. Baktakten till a capella delen kunde fått dansgolvet att braka om det varit längre. Gratulerar till goda insatser från alla inblandade och slutet limmar bättre nu dessutom.


He-he som sagt, jag vill doppa fingrarna i alla skålar.. :)
Tack..

Låter alldeles utmärkt men upp med sången! .. och ja kanske har tigersoul rätt i att sången inte riktigt är i samma rum.

/Gurano

Som sagt en sista sångputs blire väl !!

Låten som sådan är inget jag fastnar för, men produktion/mix är ju lysande!
Jättefin sång dessutom av Lena!
Lycka till i schlagerfestivalen!  :)
/Asti
 

Kom igen nurå Asti, putsa dojjorna och ta en svängom... :D

:lol: Här var det glättigt med catchiga synthslingor och allt -bara ett gäng hysterikst hoppande dansare i lollipopklänningar som saknas(eller hoppande duracell-HARE kanske)  :D
Produktionen låter bra, och bra sånginsats, Girlys röst passar ju kanon till sånt här med ;) Det är bara ngt med rösten, ska nog eq:as lite mer naturligt ändå, ta ner de högre frekvenserna liiite, och lyft fram lite mer undertoner så det inte blir lika vasst och telefonigt.

Som sagt, en liten-liten puts till blir det väl!!

*************************
Förstår mkt. väl att detta inte är KR:s favvo genre, men tycker ändå att det var skitsköjj att få göra något sånt här,
och då med en så professionell sångerska som Lena, det blir som på riktigt då... :wub:
Nästa allster blir nog någon tyngre grejj.. Tyvärr bara, så känner jag mig ganska uttömd/bränd just nu..
Det står helt still i skaparhjärnan, men inom kort hoppas jag få hem min efterlängtade Gitarr-Bas och då vore det väl själva fn.. om inte några nya harmonier dyker upp.. :D 
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Sådär, nu är Leadsången höjd och lite nervässad..
Får anses som klappad och klar !
Nu kan ni fortsätta att Dansa ända in i SchlagerEvigheten...  :D 
« Senast ändrad: 15.01.2014, 12:58:15 by bjurte »
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad palm

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 315
    • Visa profil
Hej hej...

Trodde nog inte det kunde bli så mkt bättre men ett par snäpp fick du upp den. Din tanke kring basen förstår jag helt. Har ingen aning om det är SÅ det skall låta. Men det låter ju bra så det är det säkert...

Finns favvo musik på KR? *funderar*

Mkt mkt bra jobbat med allt (låt, mix, sång arr). Det är en riktig DJÄVLA schlager :-)

/Palm


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Hej hej...

Trodde nog inte det kunde bli så mkt bättre men ett par snäpp fick du upp den. Din tanke kring basen förstår jag helt. Har ingen aning om det är SÅ det skall låta. Men det låter ju bra så det är det säkert...

Finns favvo musik på KR? *funderar*

Mkt mkt bra jobbat med allt (låt, mix, sång arr). Det är en riktig DJÄVLA schlager :-)

/Palm
Om det finns Favvo musik på KR ?? - Kanske ?
Jag vet i alla fall att Schlagers och Dance inte hör till dem.. :D
Själv har jag utvecklat svår allergi mot smör-cöntry och slisk-dansband...
Men de e jag det. B)
Tack för din uppskattning !!
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte


Utloggad spacetrucker

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 297
  • Anything too stupid to be said, is sung.
    • Visa profil
    • Kurpitsa
Först tänkte jag at nämen va... men den var nog inte helt galen trots allt. Snyggt proddad. Allting sitter som det skall tycker jag. Om jag måste välja gillar jag nog kanske gitarrversionen bättre i alla fall... men jag behöver ju inte välja... jag tar bägge båda  :P

// Space
Life is too short to remove USB safely


Utloggad bjurte

  • Hare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 773
  • You can run,butYou cant hide
    • Visa profil
  • Soundcloud: bjurte
Först tänkte jag at nämen va... men den var nog inte helt galen trots allt. Snyggt proddad. Allting sitter som det skall tycker jag. Om jag måste välja gillar jag nog kanske gitarrversionen bättre i alla fall... men jag behöver ju inte välja... jag tar bägge båda  :P

// Space

Nä du ser, det kan nog bli en Schlager charmör av dig oxo.. :D
Man måste vidga sina vyer som det heter..
Bjurte the artist formerly known as Uriah.
http://soundcloud.com/bjurte