Forum > Färdiga produktioner
Asti - Vi ska stanna här länge till (klar!)
Asti:
--- Citat från: palm skrivet 05.01.2014, 17:48:52 ---Jag borde nog lyssna några gånger till....
Men det är inte ofta jag sitter vid datorn och lyssnar och på paddan faller alla å,ä,ö låtar bort. DU har ALLTID å,ä,ö i dina titlar Asti :-)
Men jag brukar läsa vad andra säger och ibland som nu passar jag på...När du sjunger får jag känslan av Afzelius. Kan egentligen inte säga om det är din ton, teknik eller bara dialekten som får mig att tänka på honom. Men du sjunger bra och det gjorde jo Björn också...
Det är många annorlunda turer i denna låten, i alla fall jmf med min egen vana. Det låter snyggt men känns mkt ibland, för min smak. Men du får ihop det. och din avslutning är bra. Gillar stråkarna!
Någon db för hög sång, kan jag tycka.
Är ståbasen live?
Aj aj aj kring avslutningen...vid första lyssningen så ogillas den mkt. Men det beror nog mer på mig än på avslusningen. Har svårt för taktbyten på detta sätt. Men andra och tredje gången....men mjo det är fräckt och lite annorlunda. Snygga stråkar är det i alla fall. Tar du bort det har du en start på en ny låt. För själva slinga är jättefin. MEN passar den!?
/Palm
--- Slut citat ---
Det är tillräckligt svårt att få till svenska texter utan att behöva utelämna å, ä och ö! :)
Jag blir väldigt smickrad när man tycker jag låter som Afzelius! Han sjöng fint!
Här har jag försökt att "vrida" lite på harmonierna i versen, men du kanske menar att arret är för komplext/rörigt..?
Funderade också på om sången kunde vara något för stark! Då stärkte du mig i den uppfattningen.
Ståbasen är en vst-plugg, som jag använt länge i akustiska arr. Tycker den fortfarande håller.
Avslutningen kanske bryter lite för mycket...? Roligt att du gillar stråkarna. Var osäker på om det blev för smörigt...
Tack för nyttig feedback!
/Asti
Eddi:
Ja lite hög sång - lite mycket till höger ADT.n förmodligen. Jag tycker Psychostråkarna är bra men kanske även ska in en kort stund tidigare som de nu är bryter de ju rejält mot vad som är.
Låten tja en trea då :D
Asti:
--- Citat från: MaxB skrivet 05.01.2014, 18:17:21 ---Fy pa dig Asti! Du ska inte namnge latarna med åäöåÄÖ det blir strul i vissa system! :P
Såja, nu var det sagt! :o
Bra mix och intressant med arbetet runt Em. Jag tyckte det lät bra med latino-idé... men jag är mäkta distraherad av allt runtomkring.
--- Slut citat ---
Har jobbat med IT sedan mitten av 70-talet och förr hade man stora problem med detta,
men trodde inte längre det var något problem. :)
Kul att du gillar mixen och mitt "eftermiddagsarbete". ;)
Jag vill inte att det ska bli en "latinolåt" med dess typiska trumkomp, utan mer att kontrabas, gitarrer och piano
ska accentuera rytmen. Det är 120 bpm i "halvtakt" kan man väl säga.... :rolleyes:
När du säger "distraherad", menar du då att arret är rörigt?
Nu finns det med 3 akustiska gitarrer och det kanske är en för mycket...?
Två fingerplock, som ligger utpanorerade åt varsitt håll och ett "ljusare" plock mer i mitten.
I övrigt bara trummor, piano och kontrabas i vers och refräng.
I slutdelen kommer ju även lite stråkar in.
Tack för kommentar och tips!
/Asti
Asti:
--- Citat från: Eddi skrivet 05.01.2014, 18:45:08 ---Ja lite hög sång - lite mycket till höger ADT.n förmodligen. Jag tycker Psychostråkarna är bra men kanske även ska in en kort stund tidigare som de nu är bryter de ju rejält mot vad som är.
Låten tja en trea då :D
--- Slut citat ---
OK, sången ska sänkas en aning! ADT använder jag inte här, men jag ska se över panoreringen!
Tycker själv inte att stråkarna ska in förrän i slutdelen, men vi får se vad övriga tycker... ;)
En trea duger fint! :)
Tack för din feedback!
/Asti
cykeln:
Ja du var snabb med en till!
Inne i ett flow? Kul!
Gillar de annorlunda harmonierna - annorlunda men inte konstigt
Tänkte medan jag lyssnade att den här skulle sitta som smäcken i stekpannan
om du gjorde den som en argentinsk tango med piazzolla-dragspel!
Jo förexten - ADT?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida