Forum > Färdiga produktioner

Asti - Vi ska stanna här länge till (klar!)

<< < (3/10) > >>

MaxB:

--- Citat från: Asti skrivet 05.01.2014, 18:45:13 ---Har jobbat med IT sedan mitten av 70-talet och förr hade man stora problem med detta,
men trodde inte längre det var något problem.  :)

När du säger "distraherad", menar du då att arret är rörigt?

--- Slut citat ---

Vi har fortfarande en standardfråga till användarna av VPN och mail i smartphones med wifi-koppling: Har du åäöÅÄÖ i ditt lösenord?
Det fungerar fortfarande inte pga alla tänkbara teckentabeller som hanterar trafik över internet.

Distraherad är jag av allt jag måste göra här hemma. Nu sitter jag i nya studions vid internetväggen... och lyssnar igen.

Skön låt men den sticker inte ut så att jag får anledning att säga: - Åh, det här var något av det bästa du gjort...  En stabil Astilåt, inte mer i mina öron.

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 06.01.2014, 18:11:05 ---Ja du var snabb med en till!
Inne i ett flow? Kul!
Gillar de annorlunda harmonierna - annorlunda men inte konstigt
Tänkte medan jag lyssnade att den här skulle sitta som smäcken i stekpannan
om du gjorde den som en argentinsk tango med piazzolla-dragspel!

Jo förexten - ADT?

--- Slut citat ---
Det är nog inte så mycket flow som att jag slutat jobba och har gott om tid numera!  :)
Kul att du köper harmonierna. Equality föreslog latinorytmer i st f bef trummor
och det kanske vore rätt, fast jag egentligen var ute efter lugna trummor med vispar.
Men ett stilla bossakomp och ett tangodragspel vore ändå kul att testa...
Nu har jag tyvärr inga välljudande latinotrummor utan får hålla till godo med trotjänaren Svenne B:s.  :)
Kan passa på då att praktisera mina julklappar (tamburin och egg)!  B)
Jag använder inte ADT här!
Tack för kommentar och bra tips!
/Asti

Asti:

--- Citat från: MaxB skrivet 06.01.2014, 19:38:14 ---
--- Citat från: Asti skrivet 05.01.2014, 18:45:13 ---Har jobbat med IT sedan mitten av 70-talet och förr hade man stora problem med detta,
men trodde inte längre det var något problem.  :)
När du säger "distraherad", menar du då att arret är rörigt?

--- Slut citat ---
Vi har fortfarande en standardfråga till användarna av VPN och mail i smartphones med wifi-koppling: Har du åäöÅÄÖ i ditt lösenord?
Det fungerar fortfarande inte pga alla tänkbara teckentabeller som hanterar trafik över internet.
Distraherad är jag av allt jag måste göra här hemma. Nu sitter jag i nya studions vid internetväggen... och lyssnar igen.
Skön låt men den sticker inte ut så att jag får anledning att säga: - Åh, det här var något av det bästa du gjort...  En stabil Astilåt, inte mer i mina öron.

--- Slut citat ---
Märkligt att man inte löst det efter alla år... :wacko:
OK, då förstår jag vad som distraherar dig! Ny studio bl.a!  :D
Jag har lagt ner rätt mycket tid på den här låten och låtit den "mogna" ett tag innan
jag spelade in den, men jag håller med dig - det är ingen vidare bra låt!
Kanske beror det på att jag överarbetat och tappat den ursprungliga känslan eller
möjligen krånglat till den onödigt...? Eller också var det ingen bra idé från början.
Har lite funderingar på att testa med en lugnare, fastare bas. Det är kanske för många instrument
som flaxar omkring...?
Får se om jag orkar testa tango/latino-idén annars fixar jag bara sångnivån och låter den vara.
Tack för återkommande feedback!
/Asti

cykeln:
Nä asså ADT vad är de?
Automatisk dynamisk kontroll
Analog digital total
ASKII DASKI TO

Asti:

--- Citat från: cykeln skrivet 06.01.2014, 20:29:04 ---Nä asså ADT vad är de?
Automatisk dynamisk kontroll
Analog digital total
ASKII DASKI TO

--- Slut citat ---
Det står för Artificial Double Tracking och är en vst-plugin (freeware)!
Det togs fram av tekniker i Abbey Road Studios om jag inte är alldeles ute och cyklar.... :)
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion