Forum > Färdiga produktioner
Asti - Vi ska stanna här länge till (klar!)
Asti:
--- Citat från: Ola skrivet 14.01.2014, 00:16:14 ---halloy majstro .
njuter av stycket rakt igenom.
snyggt tankfullt komplett.
att skriva bra jobbat känns blekt
mvh ola
--- Slut citat ---
Tack Ola!
Tror jag flyttar den till färdiga då.
/Asti
spacetrucker:
Skön låt. Den låter skönt genomskinlig, det gillar jag.... jag som själv ofta blander i för många ingredienser.
4/5 för denna
// Space
equality:
Hi, jag känner igen det där GA-rytmkompet så väl. Har väl själv använt det i minst tre låtar eller så. Cymbalen låter inget bra där. Klokt av dig att utelämna den. Låter bra så här tycker jag. Slutdelen ger verkligen Beatlesvibbar. Gott!
mahan:
Tjou Asti!
Ingen skillnad vilken låt du snickrar ihop så får den poäng för din kännspaka härliga röst.
Snygg låt igen men.... alltid finns det ju ett MEN...
Mixen låter aningen kompakt, detta e ju typ "unplugged" och då väntar jag mig lite mer dynamik, allting hörs ju nog men kanske det händer lite för mycket.
Kanske lite klarare reverb, svårt att säga eller mastrering?
Som sagt låten fin och mannen med snygg röst ska ha många rattar! :)
h. johan
Asti:
spacetrucker - Transparenta låtar är bra! :) Jo, det är lätt att överarrangera...gör det ofta själv.
equality - Ja, dom här trummorna har jag använt i några låtar tidigare också!
Funkar bra i den här typen av låtar, men trumljuden börjar nog låta lite mossiga...
EZ Drummer har ju en "latino"-expansion. Undrar hur den låter....
Verkar som att du köper dragspelet.... Kul att du gillar avslutningen!
mahan - "Kännspaka"? Hoppas det är något positivt! :D
Kan hålla med dig om att ljudbilden kanske är lite "tjock". Kanske lite för många instrument
som spelar samtidigt..? När du kommer in på klarare reverb och mastrering hänger jag tyvärr inte med....
Du har säkert rätt för jag använder standardinställning på reverbet och gör ingen särskild mastring.
Roligt att du gillar låten och min röst! Nu blir jag mallig en stund tills frugan tar ner mig på jorden igen! :)
Tack ska ni ha för era kommentarer och tips! Tror väl inte det blir så mycket mer utveckling av denna,
möjligen lite skruvande på reverb, eq o.d.
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida