Forum > Färdiga produktioner

Wothering Thoughts slutlig version Eddi/MaxB/HassFX

<< < (4/6) > >>

Marsall:
Håller med cykeln upp med sången både vers o refr ..nedbreaket" vid 1.40 e lagom i nivå...Annars härlig låt ini kaklet..Rock on" :)

Eddi:

--- Citat från: pxm skrivet 05.01.2014, 07:39:32 ---Riktigt bra och häftigt spel på gurorna.... :wub:
Sången sitter riktigt bra och allt är snortajt.
Mixen sitter också..
Ni imponerar !!!! :)

mvh

--- Slut citat ---

Kul att du gillar, tack för tyck Pixel :D

--- Citat från: Marsall skrivet 05.01.2014, 11:57:09 ---Håller med cykeln upp med sången både vers o refr ..nedbreaket" vid 1.40 e lagom i nivå...Annars härlig låt ini kaklet..Rock on" :)

--- Slut citat ---

Ja det fick bli en ny version med lite mer compression på valda delar. Tack för tyck Marsall :D

Som sagt. Det fick bli en ny version med lite mer push - hoppas det funkar  :D

Asti:
Bra driv i "flanger"-gitarr och trummor, men låten är lite för enahanda och förutsägbar i mitt tycke.
Snyggt parti efter 86 sek med flöjter och utdragen kör och likaså avsnittet efter 136 sek med ett lugnare arr!
Generellt låter mixen rörig, vilket jag tror bl.a. har att göra med för mycket reverb överlag.
Vid 150 sek borde ni justera lite sur sång... Sångstämmorna känns lite otajta här och där.
Hoppas inte ni tycker jag är alltför kritisk, men jag vet att ni tar det på rätt sätt!  :)
/Asti

HasseFX:

--- Citat från: Eddi skrivet 05.01.2014, 02:24:44 ---Tjusig 12:a där Hasse (6:a ja jag vet) och jag tror du gjorde nåt med trummorna också.

--- Slut citat ---

...det är ju mitt "tävlingsbidrag" du använt som bakgrund, så det är inom uppsatta ramar, max två nya instrument samt mix.  Jag har lagt på en gitarr, med en dubblingseffekt (som får det att låta 12:a, flanger, whatever) dels ett trumset (det är ju ett instrument :rolleyes:). Angående "rörig mix", så är det inte så lätt att gifta ihop ett färdigmixat bakgrundsspår med sång - tycker Eddi gjort ett strongt arbete :)

Eddi:

--- Citat från: Asti skrivet 05.01.2014, 19:25:37 ---Bra driv i "flanger"-gitarr och trummor, men låten är lite för enahanda och förutsägbar i mitt tycke.
Snyggt parti efter 86 sek med flöjter och utdragen kör och likaså avsnittet efter 136 sek med ett lugnare arr!
Generellt låter mixen rörig, vilket jag tror bl.a. har att göra med för mycket reverb överlag.
Vid 150 sek borde ni justera lite sur sång... Sångstämmorna känns lite otajta här och där.
Hoppas inte ni tycker jag är alltför kritisk, men jag vet att ni tar det på rätt sätt!  :)
/Asti

--- Slut citat ---

Jadå vi tål allt utom skämt kött :)
Den sura sången är det jag eller MaxB? Det kanske är lite otajt fortfarande men jag har flyttat och klippt mer i den här låten än vad Marjasin klippt kvitton - lapptäcke är vad det är och jag kan nog inte få till det bättre är jag rädd för. Det handlar en del om längderna på det som sjungs och att Max ville förbättra min engelska - men där gick han bet - jag klippte om kören istället :) Han är ju i flyttar tagen så jag tror inte han vill sjunga om.

Tack för tyck Asti :D

--- Citat från: HasseFX skrivet 06.01.2014, 00:13:02 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 05.01.2014, 02:24:44 ---Tjusig 12:a där Hasse (6:a ja jag vet) och jag tror du gjorde nåt med trummorna också.

--- Slut citat ---

...det är ju mitt "tävlingsbidrag" du använt som bakgrund, så det är inom uppsatta ramar, max två nya instrument samt mix.  Jag har lagt på en gitarr, med en dubblingseffekt (som får det att låta 12:a, flanger, whatever) dels ett trumset (det är ju ett instrument :rolleyes:). Angående "rörig mix", så är det inte så lätt att gifta ihop ett färdigmixat bakgrundsspår med sång - tycker Eddi gjort ett strongt arbete :)

--- Slut citat ---

Ahhh... nu fattar jag , jag trodde du hade förbättrat trummorna bara - det är ju ett helt nytt trumspår alltså - du behöll kongasarna det förvillade mig tror jag.

Angående rörig mix som Asti var inne på så blir det ju så när det är en massa instrument med men såvitt jag vet så spelar de ungefär samtidigt - det ska låta som lite live - det är väl därför jag gillar det.

Tack Hasse :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion