Forum > Demolåtar
emu: Completely out of my world
ynot:
completly har underbar text o sång riktigt bra sjungit nån små skit men skit i det
kompet tycker jag inte funkar känns lite nu vill jag göra en soft låt , men tror den behöver dig också
typ tunga trummor o bas som grund
Tokai:
Gillar pianospelet. Det hörs att "akken" är midi, lite för jämn i anslagen. Gillar första versionen bättre, lite råare i sången tror jag. Gillar melodin. Melakolin.
Men snacket är inget för mig. Och telefonröst på det. Allvarligt talat ger det mig ingenting. Ett B-parti med vanlig sång hade passat mig bättre.
Har inte så mycket mer att såga eller säga. Skål! (om budskapet uppfattas!)
Emulator:
--- Citat från: ynot skrivet 03.01.2014, 18:14:40 ---completly har underbar text o sång riktigt bra sjungit nån små skit men skit i det
kompet tycker jag inte funkar känns lite nu vill jag göra en soft låt , men tror den behöver dig också
typ tunga trummor o bas som grund
--- Slut citat ---
thnx tony. Jag sliter verkligen med att inte göra detta till en av mina gamla vanliga bombom-låtar, men i get your drift. Får se hur det utvecklas. Har bett en amerikan om lite subtil trumprogrammering akustik-style.
kul att du gillar sången också, har några såna där skämskuddeställen kvar, men det börjar ju arta sig :)
tack för tyck tony!
--- Citat från: Tokai skrivet 03.01.2014, 22:20:26 ---Gillar pianospelet. Det hörs att "akken" är midi, lite för jämn i anslagen. Gillar första versionen bättre, lite råare i sången tror jag. Gillar melodin. Melakolin.
Men snacket är inget för mig. Och telefonröst på det. Allvarligt talat ger det mig ingenting. Ett B-parti med vanlig sång hade passat mig bättre.
Har inte så mycket mer att såga eller säga. Skål! (om budskapet uppfattas!)
--- Slut citat ---
nejmen för i h*vete!! Då är det säkert så att det bara funkar för mig med den där telefonrösten. Jag som ville få till nån känsla av minnen, blottläggande av brister och bla bla. Men jag gillar det, så det får nog vara kvar tills nån skivbolagsdirektör säger annorlunda :rolleyes: kan testa att mixa in lite vanlig sång så får vi se, du kan mycket väl ha rätt =)
Riktig acke skall dit också har jag tänkt. FÅr höra att rösten i andra låter bättre tonmässigt men lite mjäkigare, säkert är det så.
tack för tyck tokai, och skål!!
Marruschkka:
Jag gillar telefonrösten :P
Har lyssnat på bägge verrarna nu, och den andra är så mycket bättre, speciellt din känsliga uttrycksfulla röst där berör mycket. Snygg kör oxå. Det märks store skillnad när du gjort om sången här, ett annat uttryck som går in i själen. Bra text. Telefonrösten är en snygg kontrast till din mjuka leadsång, passar fint här.
Tung bas och annat trumkomp kan lyfta den här ännu mer, jo.
Well done!
4+/5
Följer denna!
/Marre
cykeln:
Lyssnade en hel del på gamla favoriterna Moody Blues alla Temaalbum i julas
Det här påminner faktiskt om dem. Telefonrösten bl.a
men också melodiskt och arrangemang.
Var helt inne på den typen av musik då under en period
Basen kanske lite mullrig
Bra piano
Sången blir bättre varefter - Like a vision .. är riktigt bra
Tillbaks till jämförelsen med MB - musikaliskt låter det lite som ett mellanspel innan nästa höjdare
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida