Forum > Demolåtar

emu: Completely out of my world

<< < (5/5)

Plinka:
Oj vad sköna harmonier, de går ju rakt in i mitt hjärta! Och ditt sätt att sjunga sen, för mig till hårdrocksballadernas tid. Någon skrev Jethro Tull, men det tycker inte jag, när kören kommer in med den där slingan, den är ju nästan identisk med Deep Purples Child in Time!!
Jag kan ändå sakna en äkta gura i denna, kanske pga av Deep Purple-ascosiationerna. Otroligt bra annars, värd att jobba klart!

Emulator:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 04.01.2014, 12:47:40 ---Jag gillar telefonrösten :P

Har lyssnat på bägge verrarna nu, och den andra är så mycket bättre, speciellt din känsliga uttrycksfulla röst där berör mycket. Snygg kör oxå. Det märks store skillnad när du gjort om sången här, ett annat uttryck som går in i själen. Bra text. Telefonrösten är en snygg kontrast till din mjuka leadsång, passar fint här.
Tung bas och annat trumkomp kan lyfta den här ännu mer, jo.

Well done!

4+/5

Följer denna!

/Marre

--- Slut citat ---

ÅÅ tack. Blir glad att läsa, även om jag skulle vilja göra om sången igen och igen och igen. Det är bättre än det varit nånsin, men jag är inte framme än. DOck är det skitroligt att det märks att det blivit bättre :)

--- Citat från: cykeln skrivet 04.01.2014, 13:02:40 ---Lyssnade en hel del på gamla favoriterna Moody Blues alla Temaalbum i julas
Det här påminner faktiskt om dem. Telefonrösten bl.a
men också melodiskt och arrangemang.
Var helt inne på den typen av musik då under en period

Basen kanske lite mullrig
Bra piano
Sången blir bättre varefter - Like a vision .. är riktigt bra
Tillbaks till jämförelsen med MB - musikaliskt låter det lite som ett mellanspel innan nästa höjdare

--- Slut citat ---

En cykel! Har nog knappt lyssnat på MB, får kika lite där. Sången...ja, den borde vara bättre rakt igenom, men jag jobbar :)

basen skall dras ner massa, men det ligger lite märklgit boucneat och så i mixen av fler anledningar, så det tar en stund :D

Det är nog ingen direkt jättespännande kompisition, mer än att den är speciell för mig då det var den första låt jag jobbade med efter 10 år eller så borta från musiken :) Då var det mer smask och pang i låten :D

tack för tyck!

--- Citat från: Plinka skrivet 04.01.2014, 13:58:38 ---Oj vad sköna harmonier, de går ju rakt in i mitt hjärta! Och ditt sätt att sjunga sen, för mig till hårdrocksballadernas tid. Någon skrev Jethro Tull, men det tycker inte jag, när kören kommer in med den där slingan, den är ju nästan identisk med Deep Purples Child in Time!!
Jag kan ändå sakna en äkta gura i denna, kanske pga av Deep Purple-ascosiationerna. Otroligt bra annars, värd att jobba klart!

--- Slut citat ---

ja där ser man. har inte lyssnat på varken hårdrocksballader, förutom när min tjej jag hade ett tag gillade det ;) Och inte på DP...men man kanske bör besöka dem för lite inspiration?

Kul att du gillar iallafall, och visst skall det på äkta nylon :D

Girly:
Bra låt och riktigt, riktigt bra text  :)
Sången har en känslomässig nerv. Spoken word biten är kanon.
/Girly

Emulator:
tack! Spoken word verkar dela lyssnare i två läger, och det är väl egentligen positivt. Om alla tycker lika är det oftast ingen nerv inblandad :D

tack girly!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion