Forum > Demolåtar
emu: Completely out of my world
Emulator:
Hoppsan! tack :)
jethro tull är något jag bara känner till namnet mer eller mindre. skall lägga lite jobb på bas och gitarr, smat hitta lite mer passande trummor.
Vi har ju debatterat speakerröst förut, och detta är då "spoken word" i den formen att det är jag som läser texten. Det kändes helt naturligt att den skulle ligga här bara, vet inte varför egentligen. som nån slags summering eller nåt? nåja, den ligger där iallafall nu.
Där jag och W brukar klippa in de speakerröster du inte gillar så är det av annan andemening; att använda dem är at lyfta in ett budskap som redan finns, för att lixom måla en känsla/budskap eller hur man nu skall säga. Så det är mer beskrivande än som här en del i sången/röstarrangemanget.
Det blev lite skaparfilosofiskt tydligen av mitt inlägg :lol:
skall fila vidare. tack för trevligt omdöme eq, och kul att du gillar!
Lite obruten mark detta för mig, men kul är det :)
Altsax:
Oj oj vilken resa!
Hörde första versionen, tyckte nja, har sett den komma upp flera gånger på halvfärdiga
blev nu nyfiken hur det har gått, lyssnade på senaste.
Grymt bra jobbat!
Jag vill tacka för att jag/vi fick höra den första ganska amatörmässiga röst-tagningen.
Nu har jag fått höra med egna öron att samma person kan göra en sån resa på ganska kort tid.
Den börjar bli klar för skiva den där!
/Josef
Emulator:
Kul att du gillar!
Skall be en polare slänga på lite mer softa trummor så får vi se, och nog ta om lite körspår och så. Det är ju inte 100%, men so far ganska nöjd.
Och visst går det att få till det bättre om man övar ett par gånger! Mitt problem (eller ett av dem) är att jag hela tiden hittar nya sätt att sjunga på, nya röstlägen, melodier etc, så det blir knepigt att limma dubbarna snyggt, och att öva in en melodi. men man lär sig.
tack för tyck!
mahan:
Tjou EMU!
Jättekul egentligen att sitta o lyssna på era låtar :)
Skön låt, med snyggt lång intro.
Sången som kommer på e fin, kunde dock packas lite med passlig kompressor för att få sångspåret lite jämnare för nu låter det lite "sökande" här o där.
Sen kunde jag gilla lite mer botten i "telefon" sång soundet och då även mera reverb på det hela. Jättefin idé med "telefonsoundet", sitter perfekt
Så kan ju bara konstatera att även di min "EMU" har gått framåt med jättesteg sen sist, så keep up the good work!
h. johan
tigersoul:
En något mjukare Nick Cave? :P
Riktigt trevligt, kan gått vara värd att slipas vidare till fulländning! Jag var inte med på ver 1 så jag kan inte kommentera den ev surhet som rådde då men nu tycker jag det låter helt okej i den version jag lyssnar på. Någon smågrej kanske men inget som stör så värst.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida