Forum > Färdiga produktioner
Eddi - The world is spinning around
Tokai:
Baskaggen är ett problem. För mycket klick ingen längst ner, the bottom. Och var är hi-haten? Låter som hihaten är 15 meter bort. Det låter ok utan trummor vid 160. Väldig hårt anslag på cymbalen. Visst tuff låt men kanske kan mjuka upp trummorma?
Hoppas du spinner vidare på det här. Men jag gillar det du gör.
Eddi:
--- Citat från: Tokai skrivet 18.12.2013, 22:49:58 ---Baskaggen är ett problem. För mycket klick ingen längst ner, the bottom. Och var är hi-haten? Låter som hihaten är 15 meter bort. Det låter ok utan trummor vid 160. Väldig hårt anslag på cymbalen. Visst tuff låt men kanske kan mjuka upp trummorma?
Hoppas du spinner vidare på det här. Men jag gillar det du gör.
--- Slut citat ---
Härligt med så mycket insikt på KR - trummorna är liksom det sista jag tänker på om jag ens gör det :wub: men det är klart att du har rätt - bytte baskagge nu men glömde justera hihat, cymbalslagen tycker jag dock låter rätt så bra, men det får väl bli en vända till ikväll.
Stort tack för återtyck Tokaien :D
bjurte:
Bättre mix nu, sången kom fram lite och då försvann känslan av krock med gitarren, men den är fortfarande ganska murrig(sången)
Baskaggen är lite för hög, annars tycker jag inte att trummorna är några problem.. B)
MaxB:
För mig låter det här mysigt och bra! Gillar soundet och drivet.
Asti:
Bra gitarrfigur som sätter sig! Kanske att överstämman till sången är lite
stark ibland, men inget att hänga upp sig på. Balanserad mix tycker jag.
Bra!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida