Forum > Färdiga produktioner
Eddi - The world is spinning around
MaxB:
skön utveckling. Bra driv och roligt att spela så mycket sologitarr. Bra!
Eddi:
--- Citat från: pxm skrivet 16.12.2013, 20:49:08 ---Suveränt, Eddi !!!!! :wub:
Väntade på det spretiga solot men hörde ett bra välplacerat och ospretigt solo istället...
Du låter litet förkyld ännu.....
mvh
--- Slut citat ---
Jo jag har kvar lite baciller i halsen vilket påverkar förstås. Men glad att jag snart kan sjunga igen. Tack för fina ord om solot men jag tycker likt förbaskat att det speretar på några ställen och stoppar upp på andra ställen - bara det att flytet inte finns riktigt ännu.....
Kul att du gillar i alla fall :D Pixel
--- Citat från: Roffe H skrivet 16.12.2013, 22:12:32 ---Fantastisk utveckling på denna låt. Skön sång och lir. Trummorna är bättre nu. Gitarrsolot kunde gott få vara lite mer framträdande (volym eller annat?). Vet inte hur du tänkt dig texten, men denna funkade bra. Toppen! :D :D
/Roffe H
--- Slut citat ---
Ja texten lever sitt eget lilla liv - jag hade inte tänkt mig en miljö/antikrigslåt men det var det som ramlade ut. Kanske ska ta ett annat guraljud om/när jag lägger om solot då.
Tack för tyck Roffe :D
--- Citat från: MaxB skrivet 16.12.2013, 23:18:30 ---skön utveckling. Bra driv och roligt att spela så mycket sologitarr. Bra!
--- Slut citat ---
Snabb utveckling i alla fall :blink: som sagt solot gillar jag inte men det är väl bara att träna. Kul att du gillar Maxen :D
bjurte:
Skön slinga där i Introt, gillar melodi och harmonier.
När sången kommer in tror jag låten vunnit på att 'plocket' förenklats lite, blir lite många toner ibland med den 'flirpande' guran och sångmelodin samtidigt..
Men det kanske bara är mina 'Hjärn/Öron-spöken' som ställer till det för mig när det blir för mycket samtidig information. :D
Bra sound på Solot.. Line 6 ??
Plinka:
Texten och sången passar ju jättebra ju, visst du låter liite förkyld ännu, men man hör mest att din röst är störtskön till denna :D
Låter fint så här långt! Ingen bomullsrocker då nej... :rolleyes:
Eddi:
--- Citat från: bjurte skrivet 17.12.2013, 11:52:42 ---Skön slinga där i Introt, gillar melodi och harmonier.
När sången kommer in tror jag låten vunnit på att 'plocket' förenklats lite, blir lite många toner ibland med den 'flirpande' guran och sångmelodin samtidigt..
Men det kanske bara är mina 'Hjärn/Öron-spöken' som ställer till det för mig när det blir för mycket samtidig information. :D
Bra sound på Solot.. Line 6 ??
--- Slut citat ---
Ok tror jag rensat lite i nya versionen. Solot Line6 vilken preset det nu var och lite stereodelay.
Tack för tyck B :D och lyssna gärna om jag lyckas ratta Superchargen rätt.
--- Citat från: Plinka skrivet 18.12.2013, 14:09:16 ---Texten och sången passar ju jättebra ju, visst du låter liite förkyld ännu, men man hör mest att din röst är störtskön till denna :D
Låter fint så här långt! Ingen bomullsrocker då nej... :rolleyes:
--- Slut citat ---
Kul att du gillar texten om än lite snuvig sång. Tack Plinka :D
Som sagt ny version med SUPERCHARGE i topp-posten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida