Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Pianostycke för 6 basuner, 1 piano och en orkester (Uppdaterad)

<< < (5/7) > >>

Dividend:
KEnta K: Ok ok ok, skall försöka. Hittills har jag försökt allt jag förmått, med hjälp av Light head. Skall fråga runt..

Tack förresten! :)

Dividend:

--- Citera ---Fiksa piano ljudet för sjutton!!!!
--- Slut citat ---

Fiksat nu :)

dede:

--- Citat från: Dividend skrivet 03.03.2007, 12:50:04 ---
--- Citera ---Pianot är lysande. Både i anslag och ton. Absolut bland det bästa jag hört på forumet!
--- Slut citat ---

Det är ju just det pianot inte är. Anslagen är väl ok men kan inte spela legato! Tror det var just det som gjorde att pianisten jag känner tyckte det var skräp.

--- Citera ---Kompet tycker jag fortfarande låter sunkigt. Mixen är inte 100 heller.
--- Slut citat ---

Hmm, att du tycker orkestern i övrigt låter sunkigt kan jag inte göra så mycket åt, och mixen.

--- Citera ---Känns som att du koncentrerat dig på en grej som du är riktigt bra på och tänkt att resten ordnar sig...........?
--- Slut citat ---

Vad är det som jag är riktigt bra på??? Jag är under medel på att spela piano.

Tackar dock för dissningen, den var en av de bästa jag fått! :) Ärlighet varar längst!

--- Slut citat ---
Det var aldrig menat som nån dissning. Själv har jag problem med Gubben Noa. Lyssnat igen dock. Jo kanske är det anslaget som gör att jag gillar pianot. Det räcker väl? Legatot kan andra sköta. Piano är bäst som rytminstrument. Och du har en härlig attack. Riktigt: Döda, döda, döda. Det är min smak. Min "dissning" av kompet kvarstår tills vidare. :D Det är ju en smaksak. Men samma attack i kompet som på pianot så är du i hamn.

Dividend:

--- Citera ---Det var aldrig menat som nån dissning. Själv har jag problem med Gubben Noa.
--- Slut citat ---

Haha!

--- Citera --- Lyssnat igen dock. Jo kanske är det anslaget som gör att jag gillar pianot. Det räcker väl? Legatot kan andra sköta. Piano är bäst som rytminstrument. Och du har en härlig attack. Riktigt: Döda, döda, döda. Det är min smak. Min "dissning" av kompet kvarstår tills vidare.  Det är ju en smaksak. Men samma attack i kompet som på pianot så är du i hamn.

--- Slut citat ---

Ok, då förstår jag. Men, men, men det är ju tänkt som en vacker, mjuk visa ;) Lyssnar Kursk, under halvfärdiga demos, om du vill ha döda, döda, döda

equality:
Känns som jag har kommenterat denna tidigare eller också bara lyssnat utan att komma till skott.
Fina klanger och känner igen en del kinesiskt från den tiden på 70- och 80-talet då jag lyssnade på
kort- och mellanvågsradio (DX-ing) och hörde radiostationer från den del av världen där du befinner dig.
Uppfattade det väldigt exotiskt då men det var på traditionella instrument. Pentatoniskt är vackert men har
lite svårt att få melodistruktur här. Krävs kanske ytterligare lyssningar. Snyggt arrat.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion