Forum > Färdiga produktioner

Dividend - Pianostycke för 6 basuner, 1 piano och en orkester (Uppdaterad)

<< < (6/7) > >>

dede:

--- Citat från: Dividend skrivet 07.03.2007, 05:10:31 ---
--- Citera ---Det var aldrig menat som nån dissning. Själv har jag problem med Gubben Noa.
--- Slut citat ---

Haha!

--- Citera --- Lyssnat igen dock. Jo kanske är det anslaget som gör att jag gillar pianot. Det räcker väl? Legatot kan andra sköta. Piano är bäst som rytminstrument. Och du har en härlig attack. Riktigt: Döda, döda, döda. Det är min smak. Min "dissning" av kompet kvarstår tills vidare.  Det är ju en smaksak. Men samma attack i kompet som på pianot så är du i hamn.

--- Slut citat ---

Ok, då förstår jag. Men, men, men det är ju tänkt som en vacker, mjuk visa ;) Lyssnar Kursk, under halvfärdiga demos, om du vill ha döda, döda, döda

--- Slut citat ---
Rusar dit direkt!
 ;)

yessongs:
Jävligt snöigt att skriva orkestermusik i Sibelius-anda! Typ en sån grej man INTE gör för att man tror man skall få skivkontrakt på det. Bra.

MrPhil:
Svårt.
Känslan detta ger är att stycket far sin egen väg helt utan guidning. Det är väl det som flera känner som improivisation, även om det kanske är mindre improviserat än det låter.

Dividend:

--- Citat från: yessongs skrivet 08.03.2007, 20:02:25 ---Jävligt snöigt att skriva orkestermusik i Sibelius-anda! Typ en sån grej man INTE gör för att man tror man skall få skivkontrakt på det. Bra.

--- Slut citat ---

Visst är det bra? Ser ner på folk som skriver musik i syfte att få skivkontrakt.  :D Hur seriös skall man vara? Noll, menar jag. Bara ha kul. Åtm. skriver jag musik för att det ger mig oändlig eufori, eller nåt. Sen kul om folk skriver snälla grejer om det sen...

mahan:
Tjena Per!
Stor överraskning när jag bläddrade i KR:s historik och kom över denna pärla. Den har har du satt opp långt innan jag kom med på KR, så därför har jag inte kommenterat tidigare.

En absolut skön komposition, variationer och snyggt arr, ett storverk detta! Definitivt TOPP-5 bland dina låter, enligt min lilla åsikt!
Så den är värd att ställa på podiet igen en gång! :)

h.  Johan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion