Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Pianostycke för 6 basuner, 1 piano och en orkester (Uppdaterad)
Dividend:
--- Citera ---Pianot är lysande. Både i anslag och ton. Absolut bland det bästa jag hört på forumet!
--- Slut citat ---
Det är ju just det pianot inte är. Anslagen är väl ok men kan inte spela legato! Tror det var just det som gjorde att pianisten jag känner tyckte det var skräp.
--- Citera ---Kompet tycker jag fortfarande låter sunkigt. Mixen är inte 100 heller.
--- Slut citat ---
Hmm, att du tycker orkestern i övrigt låter sunkigt kan jag inte göra så mycket åt, och mixen.
--- Citera ---Känns som att du koncentrerat dig på en grej som du är riktigt bra på och tänkt att resten ordnar sig...........?
--- Slut citat ---
Vad är det som jag är riktigt bra på??? Jag är under medel på att spela piano.
Tackar dock för dissningen, den var en av de bästa jag fått! :) Ärlighet varar längst!
Dividend:
--- Citat från: Emulator skrivet 03.03.2007, 03:24:58 ---
Lite komplex och svårlyssnade pianomelodier som jag inte alls gillade vid första lyssningen, men som med så mycket annan komplex musik växxer den allteftersom man lever sig in och lär sig melodier.
--- Slut citat ---
Jo, inte alla som vet om det. Gillar ju Wagner, men det krävs att man sätter sig och verkligen lyssnar för att förstå sig på hur jävla genialiska hans verk är. För någon som inte gjort det, låter det ju bara som skräniga kärringar och orkestern låter kaos.
--- Citera ---Däremot ÄR det nog svårt att få en ritkigt 100% pianospelarkänsla med din musmetod? eller kan ju bero på samplingar etc. men det är petitesser, jag gillar det här, funkar kalas som bakgrund vid strösurfande :)
--- Slut citat ---
En kompis lånade ut pianoplugg med legato till mig. Förmodligen skall man väl programmera och greja med den, verkar proffsig, för att det skall låta RIKTIGT bra. Men jag pallar inte med det. Det räcker med att den spelar noterna så länge som jag klickat in dem.
[/quote]
--- Citera ---bra jobb!
Skulle vilja att du köper hem kör-plugin jag hört och utmanar carmina burana ;)
--- Slut citat ---
Tack!
Öh vilken plugg är det? Om du menar EWQL symphonic choires ligger den på 8 dvd, det är för mycket. (Och dyrt) Där skall man kunna få körerna att sjunga ord. :wacko: (Dock inte enstaka sångare.) Fett som fan, men jag väntar på light-versionen tror jag. Om den någonsin kommer. Väntat ett tag.
Carmina burana-kantaten, är nice. Men det finns bättre av Bach t ex. Hans bästa vet jag inte vad den heter men de sjunger religiöst och fruktansvärt medryckande. Tror det är "Gott du stark und herlich bist" den brukar kallas. Nonsenstext men bra musik!
Kantat? Det heter oratorium...
Light Head:
Första pianonoterna är grymt bra! Börjar precis så som jag "vill" att de skall börja, känns naturligt.
Vid 1.26 så spelar du en ton upprepat ett par ggr, kan ud försöka lägga lite mer "känsla" i de anslagen? Mer dynamiskt spel s.a.s.
Stråkarna känns naturligt väl integrerade till stycket.
Fortfarande lite jobbig dist här å där. Men bättre än det var vid tidigare versioner.
3.17 och framåt är väldigt bra. Gillar melodin som fn.
Vet inte vad jag skall säga, hittar inte mycket som är dåligt, kanske det där med disten. Pianot drunknar lite lite i slutpartiet.
Grymt bra!
Avslutningen från
Dividend:
--- Citera ---Fortfarande lite jobbig dist här å där.
--- Slut citat ---
--- Citera ---Vet inte vad jag skall säga, hittar inte mycket som är dåligt, kanske det där med disten. Pianot drunknar lite lite i slutpartiet.
--- Slut citat ---
Att pianot drunknar är ju inte så konstigt när hela orkestern spelar. Funderade på att ta bort det helt och hållet, eller bara banka treklanger med det.
Det där med disten är lite mysko. Mixern når inte "över det röda" när pianot distar, men det är speciellt när många noter spelas, i synnerhet höga sådana.. Nån som vet vad detta kan bero på?
I vilket fall som helst får låten vara så här. Inget tålamod ;)
Kenta K:
Lyssnar nu!
Man hör ju direkt att det är du som spelar iaf! :)
Fint intro. Det "skurrar" till i mina högtalare vid 58 sec. Antingen är det mina högtalare som inte vill spela piano ljud så ljust, eller så är det nått skumt du gjort. Red ut :)
Lyssnar vidare...
Du fångar mitt intresse. Jag vill lyssna mer. :) Det är bra
Stör mig på pianoljudet. Låter så jäkla "fyrkantigt"
Fina stråkar dock. Vissa stråkar går för långt ner i mitt tycke. För mörkt på vissa ställen.
Annars tycker jag det låter som en fin Japansk hymne av nått slag.
(Fiksa piano ljudet för sjutton!!!!)
Mvh
Kenneth F
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida