Forum > Färdiga produktioner
Dividend - Pianostycke för 6 basuner, 1 piano och en orkester (Uppdaterad)
Dividend:
--- Citat från: 1up skrivet 02.03.2007, 21:12:32 ---Det känns mer moget och genomtänkt. Högre klass på något sätt. Intressant utan att vara påträngande. I bakgrunden utan att vara tråkigt. Mer harmonier? Roligare ljud? Träning ger färdighet?
Gott jobb hur som helst och njutbart! :)
--- Slut citat ---
Tackar. Började tröttna på sagan om ringen-musik ;) Det är svaret på dina frågor...
martinm:
Klart njutbart :P
Jag är också lite nyfiken på förhållandet mellan planering och improvisation, känns som att åtminstone pianot är improviserat ibland.
Bra att stycket inte känns förutsägbart.
/martin
Dividend:
Tackar!
Att improvisera bra kräver ju också eftertanke. :)
Improvisera dåligt skulle väl vara att slumpmässigt sätta noter.
Bra, vore väl om det låter bra när man hört det några gånger.
Jag tycker det har en helhet, även om det tog någon extra genomlyssning att fatta vissa av grejerna. Mycket skräp fick försvinna dock.
Det är lustigare med låtar där det händer saker, håller med.
Emulator:
Sådärja!
Lite komplex och svårlyssnade pianomelodier som jag inte alls gillade vid första lyssningen, men som med så mycket annan komplex musik växxer den allteftersom man lever sig in och lär sig melodier.
Jag gillar harmonierna med de andra instrumenten, och slutet funkar bra.
Däremot ÄR det nog svårt att få en ritkigt 100% pianospelarkänsla med din musmetod? eller kan ju bero på samplingar etc. men det är petitesser, jag gillar det här, funkar kalas som bakgrund vid strösurfande :)
bra jobb!
Skulle vilja att du köper hem kör-plugin jag hört och utmanar carmina burana ;)
dede:
Pianot är lysande. Både i anslag och ton. Absolut bland det bästa jag hört på forumet! Kompet tycker jag fortfarande låter sunkigt. Mixen är inte 100 heller. Känns som att du koncentrerat dig på en grej som du är riktigt bra på och tänkt att resten ordnar sig...........?
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida