Forum > Färdiga produktioner

The Tremendous Three - "Some day" (nu färdig)

<< < (7/8) > >>

tigersoul:
Ska ta en lyssning igen imorgon när jag har tiden på min sida igen (familjebestyr på kvällstid här). Då har du nog ändå koll, det som kan hända som du säger är att du dragit en ton en halvton fel någonstans utan att tänka på det. Man kan lätt lyssna fel o inte märka det har jag märkt själv ibland.

MaxB:

--- Citat från: Bribedant skrivet 03.12.2013, 18:53:17 ---Tycker det låter rätt balanserat faktiskt. Svängig och välarrad låt också. Aningen sur gura i början. Fixa det med pitch korr kanske  ;)

--- Slut citat ---

Du har mycket känsligare öron än jag, Är det hela tiden i början eller nån ton? Ge gärna tidsangivelse så jag kan försöka höra.

Tigersoul, är det t.ex. vid 89 och 132 som Eddi är lite off pitch eller kan det vara så att jag med kören är lite för hög så att det låter falskt i helheten?
Eddi är lite efter takt, på några ställen. Det kan jag tänka mig att mycket övning på sången i låten och sen omsjungning kan ställa till rätta.

--- Citat från: Emu ---Hela mixen KUNDE få en knuff av krisp
--- Slut citat ---

--- Citat från: Rattle ---Har bara hört sista mixen, men tycker den är i bumligaste laget
--- Slut citat ---

--- Citat från: Bjurte ---jag tycker appsolut ni ska öppna upp diskanten ordentligt, låter förmycket 'blöt filt'
--- Slut citat ---

--- Citat från: Eq ---Lite bumligt kanske när Eddis sång möter pukorna.
--- Slut citat ---

Jag roade mig på promenaden från Söder ner till Gamla stan igår att lyssna på alla tre låtarna från The Tremendous Three.
Jag noterade att den tredje mixen skiljer sig från de andra två, enligt ovanstående kommentarer. En orsak kan vara att de två första mixats på ett håll och den tredje på annat håll. Om man senare lämnar alla låtar till mastring, för att lägga dem på samma platta, kan man tänka sig att den som mastrar gör ändringar på alla så att de har liknande ljudbild?

Eddi:
Nu har jag lyssnat på den härna dängan igen men med mina nya lurar som jag börjar vänja mej vid. Möjligen går det att göra småjusteringar och kanske lite omsjungning - men i jämförelse med andra bra mixar på KR så ligger den här bland de bättre skulle jag vilja påstå - och låten är ju läcker om man nu får säga så :wub:

Jag tycker den ska skjutas över till färdiga - om det nu skulle dyka upp en ny TTT-låt inom kort så vill vi inte ha två som ligger och skramlar på halvfärdiga ... eller.....?

MaxB:
Det här låter förträffligt tycker jag. Borde gå att lägga till färdiga om det nu ska dyka upp nya TTT-låtar. 

Lazarus:

--- Citat från: MaxB skrivet 29.03.2014, 18:49:08 ---Det här låter förträffligt tycker jag. Borde gå att lägga till färdiga om det nu ska dyka upp nya TTT-låtar. 

--- Slut citat ---

Jag håller inte riktigt med men gör heller inte mer med den här låten. Därför är den nu flyttad till "Färdiga demon".

Mvh
Lazarus

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion