Forum > Färdiga produktioner

The Tremendous Three - "Some day" (nu färdig)

<< < (6/8) > >>

equality:
Bas- och trumspel super. Lite bumligt kanske när Eddis sång möter pukorna. Jättefin låt, bra sjunget, körat och o lirat. Låter väldigt levande. Skönt afrikanskt outro, gitarr och köre  a la Lady Smith Mombaso. Steel drums hade kanske varit lite väl men ändå. Gott jobb boys!   

Altsax:
Satt och funderade över vad jag tyckte fram till första gitarrsolot.
Där blev jag såld!  :wub:

Mycket bra lirat och sjunget grabbar!
Inledningen och andra halvan är kanon! Världsklass!
Resten är "bara" jättebra :)

Jag måste lyssna på det grymma gitarrsolot en gång till på stört!
/Josef

Eddi:

--- Citat från: tigersoul skrivet 03.12.2013, 12:31:49 ---Då ska vi se på den nya mixen...

Jodå nog blev det bättre i ref'en nu som jag påpekade innan. Trevligt!

Någon pratade om basområdet, det kan jag inte kommentera då jag inte har bra lyssning för det där jag sitter nu. Sången däremot sticker nu ut som surare än jag upplevde den innan, men det är ju inte värre än att man rätar ut en ton här o var med lämpligt hjälpmedel.

Rätt riktning detta!  :wub:

--- Slut citat ---
Jag har ju just upptäckt hur man rattar den där pitchgrejen i cubase och visst jag har förskjutit lite både upp o ner men nu ser det bra ut o jag hör ingen surhet likt förbaskat upplevs det tydligen surt - jag vore glad för tidsangivelser eller att du talar om vilka ord som surar typ.
Tack för tyck Tiger :D

--- Citat från: Bribedant skrivet 03.12.2013, 18:53:17 ---Tycker det låter rätt balanserat faktiskt. Svängig och välarrad låt också. Aningen sur gura i början. Fixa det med pitch korr kanske  ;)

--- Slut citat ---
Kul att du gillar B. Sur gura hm.. ja det låter vi Maxen svara på.
Tack för tyck Bribedant :D

--- Citat från: Jocke skrivet 04.12.2013, 17:33:57 ---Det här är ju skitbra! :) Vad är det för gnäll? ^^ Spelar ju själv obandat och de frekvenser man ofta skär från vanlig bas måste vara med för att få med "knorren"... annars är det ju meningslöst att krångla med obandat! ;) Det sitter inte helt 100 Eddi men om leaden var mixad något lägre och kören lite högre skulle det nog vara förlåtet - gillar ditt "rasp"! ;) Jag skulle vilja ha hela paketet lite skitigare med mer kompression på mastern och lite mer reverb. Eddi hänger lite utanpå också... Men på det stora hela tycker jag att det här är en kanonlåt! :) Peta lite med detaljerna så blir det toppen! :)

--- Slut citat ---
Skönt att du hör av dig Jocke har saknat din röst på KR men det vet du. Återigen önskar gärna referenser till surningen.
Tack för tyck Jocke :D

--- Citat från: tigersoul skrivet 04.12.2013, 17:53:57 ---ja för fasen inget o deppa ihop över de små suringarna inte, fixa el på't igen bara ;) är den trudelutt väl värd!

--- Slut citat ---
Big smile Tiger :D

--- Citat från: equality skrivet 04.12.2013, 22:07:14 ---Bas- och trumspel super. Lite bumligt kanske när Eddis sång möter pukorna. Jättefin låt, bra sjunget, körat och o lirat. Låter väldigt levande. Skönt afrikanskt outro, gitarr och köre  a la Lady Smith Mombaso. Steel drums hade kanske varit lite väl men ändå. Gott jobb boys!  

--- Slut citat ---
Ja Lazarus och Max får till det när det gäller det afrikanske undrbart kan jag tycka (eftersom jag inte finns med där)
Tack för tyck EQ :D

--- Citat från: Altsax skrivet 07.12.2013, 15:53:42 ---Satt och funderade över vad jag tyckte fram till första gitarrsolot.
Där blev jag såld!  :wub:

Mycket bra lirat och sjunget grabbar!
Inledningen och andra halvan är kanon! Världsklass!
Resten är "bara" jättebra :)

Jag måste lyssna på det grymma gitarrsolot en gång till på stört!
/Josef

--- Slut citat ---
Haha ja ett lugnt men intensivt solo det där som inte går av för hackor - wonderbaum.
Tack för tyck Altsax :D

tigersoul:
Skratt, du kanske rattade för mycket Eddi? Saken är att det här med faktisk/upplevd surhet är jäkligt klurigt. Man kan ratta ordentligt med tonerna och ändå uppleva det som att det blir surt, o även tvärt om. Man lär sig med tiden allt bättre att ratta rätt saker o låta bli de andra. Titta även på micropitchen o driften är ett tips. Även om en ton ligger rätt så kan micropitchen fara iväg rätt rejält (pitchen inom tonen) o särskilt drift (micropitch som dalar nedåt/uppåt inom tonen) låta rätt illa. Skulle behöva ha en screenshot här för att visa exempel nu.

Är det fler som vill ha lite hjälp ang detta verktyg? Jag har väl hyfsad koll på det o kunde kanske slänga ihop en tutorial video el dyl om det är något flera skulle uppskatta?

Eddi:

--- Citat från: tigersoul skrivet 09.12.2013, 19:31:07 ---Skratt, du kanske rattade för mycket Eddi? Saken är att det här med faktisk/upplevd surhet är jäkligt klurigt. Man kan ratta ordentligt med tonerna och ändå uppleva det som att det blir surt, o även tvärt om. Man lär sig med tiden allt bättre att ratta rätt saker o låta bli de andra. Titta även på micropitchen o driften är ett tips. Även om en ton ligger rätt så kan micropitchen fara iväg rätt rejält (pitchen inom tonen) o särskilt drift (micropitch som dalar nedåt/uppåt inom tonen) låta rätt illa. Skulle behöva ha en screenshot här för att visa exempel nu.

Är det fler som vill ha lite hjälp ang detta verktyg? Jag har väl hyfsad koll på det o kunde kanske slänga ihop en tutorial video el dyl om det är något flera skulle uppskatta?

--- Slut citat ---

Jag har koll på micropitchen och lutningar också men det som kan ha hänt är att en ton ligger fel ett halvsteg eller så även om jag inte hör det så det var därför jag frågade efter tidsreferenser. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion