Forum > Färdiga produktioner

The Tremendous Three - "Some day" (nu färdig)

(1/8) > >>

Lazarus:
Så var det dags för ytterligare alster från oss i "The Tremendous Three".

Den här gången drar vi oss söderut (vad gäller musikstil). Det är rytmiskt, det är färgsprakande, det är "Hakuna matata".

När tre personer skall göra musik över nätet har det en förmåga att rendera ganska mång a mail/PM/versioner hit och dit.
Det blir helt enkelt en lite mer långdragen process. I vårt fall tycker vi att den ännu så länge bär frukt.

Hylla, såga, kritisera och hylla sedan igen........ Eller, för all del: Såga en hylla och kritisera den sedan.

Titel: Some day
Text/Musik: Eddi med viss assistans av Lazarus och Max
Medverkande: Eddi (sång, piano, syntpad), Max (kör, dom flesta av gitarrerna), Lazarus (trummor, slagverk, bas, enstaka gitarrpålägg i slutet)

------------- Låten lämnar en del att önska egentligen, men inget mer kommer att göras, därför får den nu vandra vidare till "Färdiga demon". --------

Mvh
The Tremendous Three
via Lazarus

tigersoul:
Vilket trevligt samarbete :P  :wub:

Mina förkylda öron bör nämnas då allting låter burkigt o tråkigt pga dem :/ snart 2 veckor sjuk, fy farao.

Till låten: Det låter riktigt trevligt, några saker jag störde mig en snuttelignutta på:

Refrängen känns som att den behöver mer arbete... Pianot tar första parkett nästan o röstspåren hamnar bakom eller åtminstone bredvid snarare än framför? Sången kunde klämma i lite mer i refrängen också o jag tror lite mer arbete kring arr'et i refrängen för att göra den mer påtaglig vore positivt också då summan av refrängkardemumman nu är lite klen.

Annars trevligt samarbete o bra låt :P Gillar stuket!

Lazarus:
Tack för lyssning.

Vi har haft funderingar så här i slutprocessen huruvida leadsång-spåret kanske skall läggas om. Kanske blir det så.

Att pianot ligger för högt har vi nog inte reflekterat över, men nu när du säger det....

Mvh
Lazarus

tigersoul:

--- Citat från: Lazarus skrivet 29.11.2013, 12:31:42 ---Tack för lyssning.

Vi har haft funderingar så här i slutprocessen huruvida leadsång-spåret kanske skall läggas om. Kanske blir det så.

Att pianot ligger för högt har vi nog inte reflekterat över, men nu när du säger det....

Mvh
Lazarus

--- Slut citat ---

Ta er en funderare på det, i huvudtaget skulle lite mer kläm i refrängen sitta som en smäck ;)

Holgers Tröst:
Av nån anledning är det skitjobbigt att lyssna på. Mixen är inte bra. Börja om med bara det enklaste. Sången: basig, bumlig. Hela mixen är igenslammad från 100 hz till 300 hz. Säger inte att låten är dålig, man kan inte ta till sig låten helt enkelt. Leadsången sitter "inte i mixen" heller. Den äro påklistrad. Den där syntbasen eller vad det är låter outdated. Men det kanske är meningen.
Dom coola afrokörerna låter "bumliga"...dom ska upp i registret så det bara stänker om det. Eller skär jättemycket i det låga registret 100 till 250 hz.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion