Forum > Färdiga produktioner

The Tremendous Three - "Some day" (nu färdig)

<< < (5/8) > >>

MaxB:
Tack för alla goda tips i samband med mixen. Vi har själva haft väldigt olika viljor i samband med den här mixen innan och det är därför inte säkert att vi drar mixen flera varv, återstår att se.
Det troligaste kan vara att vi går vidare med nästa låt istället och ser var vi hamnar...

Tack för alla kommentarer!

tigersoul:
Då ska vi se på den nya mixen...

Jodå nog blev det bättre i ref'en nu som jag påpekade innan. Trevligt!

Någon pratade om basområdet, det kan jag inte kommentera då jag inte har bra lyssning för det där jag sitter nu. Sången däremot sticker nu ut som surare än jag upplevde den innan, men det är ju inte värre än att man rätar ut en ton här o var med lämpligt hjälpmedel.

Rätt riktning detta!  :wub:

Bribedant:
Tycker det låter rätt balanserat faktiskt. Svängig och välarrad låt också. Aningen sur gura i början. Fixa det med pitch korr kanske  ;)

Jocke:
Det här är ju skitbra! :) Vad är det för gnäll? ^^ Spelar ju själv obandat och de frekvenser man ofta skär från vanlig bas måste vara med för att få med "knorren"... annars är det ju meningslöst att krångla med obandat! ;) Det sitter inte helt 100 Eddi men om leaden var mixad något lägre och kören lite högre skulle det nog vara förlåtet - gillar ditt "rasp"! ;) Jag skulle vilja ha hela paketet lite skitigare med mer kompression på mastern och lite mer reverb. Eddi hänger lite utanpå också... Men på det stora hela tycker jag att det här är en kanonlåt! :) Peta lite med detaljerna så blir det toppen! :)

tigersoul:
ja för fasen inget o deppa ihop över de små suringarna inte, fixa el på't igen bara ;) är den trudelutt väl värd!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion