Forum > Färdiga produktioner

Asti - En stackares klagan (klar)

<< < (9/11) > >>

Asti:

--- Citat från: Wernborg skrivet 29.11.2013, 20:58:01 ---Skulle passa till vilken Peter Birro-tv-serie som helst. Lite halvalkoholiserat förortskta tongångar.

Stort medhåll om trummorna. Tämligen statiska. Fortfarande efter ändringar.

Svårt utan vettiga loopar eller tillgång till trummis, men lite jazzigare spel överlag på trummorna ligger på min önskelista.

Riktigt cool låt. Gitarrtemat är makalöst bra.

Kändes som det fattades fyra takter i slutet för att det skulle gå "jämnt upp". Blev lite avhugget.

--- Slut citat ---
".. halvalkoholiserat förortskta tongångar" - Du har inga höga tankar om min tillvaro i Vetlanda!  :D
Skämt åsido, jag får väl ta en dust med trummorna när jag uppbådat tillräckligt med energi,
verkar vara den allmänna meningen. Slutdelen innehåller lika många takter som övriga instrumentalpartier,
så jag är inte riktigt med på vad du menar där...men jag ska kolla!
Kul att du gillar gitarrtemat, som inom parantes även innehåller ett piano, men det hoppas jag framgår!
Tack för kommentar och tips!
/Asti t.f. Halvalkoholiserad Förortsbo

Asti:
Ser att jag missat att svara här!
Tokai - Sovrummet tror jag inte jag vågar göra om till studio, då blir det nog protester... :)
           Men det går ju att göra en del med enkla medel, som du beskriver. Heltäckningsmattor, gardiner etc....
tigersoul - Kanske inte magi, men kunskap om t.ex hur olika instrument interfererar spelar förstås in, men en
                förutsättning är väl trots allt att man kan höra hur det låter i en "opåverkad" miljö.
                Nej, det är inte lätt det där med mixning...

/Asti t.f. Opåverkad

tigersoul:
Ja det är inte lätt, men nu tror jag iaf det blev bättre i denna mix med den virvlande trumman ;)

Asti:
Tack för sympatier tigersoul!  :)
Nu har jag i alla fall sänkt virvelkaggen ytterligare i hela låten,
samt höjt hi-haten, vilket jag tror ger lite lugnare och mer
varierade trummor. Kommer inte längre med den utan får anse
den klar nu.
/Asti t.f. Klarerare

tigersoul:

--- Citat från: Asti skrivet 04.12.2013, 13:43:17 ---Tack för sympatier tigersoul!  :)
Nu har jag i alla fall sänkt virvelkaggen ytterligare i hela låten,
samt höjt hi-haten, vilket jag tror ger lite lugnare och mer
varierade trummor. Kommer inte längre med den utan får anse
den klar nu.
/Asti t.f. Klarerare

--- Slut citat ---

Jag håller med nu kan den gott få läggas in under färdiga ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion