Forum > Färdiga produktioner
Asti - En stackares klagan (klar)
slipperman:
Den är ju jättespännande, den här låten, tilltalande och med associationer som far åt olika håll.
Sitter på dålig lyssning, men kritiken kring virveln håller jag med om. Den sticker ut på flera sätt, men en allmän kritik som jag framfört någon gång tidigare är att en virvel kan låta på så många olika sätt och här är den väldigt 127-smattrig. Även om volymen sänks på spåret så ligger 127-attacken kvar vilket gör att den inte vävs in i de stillare partierna av låten utan kontrasterar väldigt mot t.ex. sången. I stället för, eller i tillägg till att sänka den, gå in och justera anslagsvärdet på virveln så blir det ännu trevligare. Sen kanske den inte behöver markera 2 och 3 i varje takt och inte med samma värde. Ofta går 2:an eller 3:an åt spökslagshållet när man spelar i vals så testa att variera det också. Likaså skulle man ju i någon del kunna jazza till det genom att spela 2:an som triolvärde före slaget och trean på vanligt sätt.
Asti:
Eddi - Tack för snälla ord och roligt att du gillar arret! Jag gör visst nåt! :)
Jag går ut med sopor, sover, äter, städar, tvättar, ser på TV och gör musik! :rolleyes:
slipperman - Kul att du finner låten spännande och tilltalande!
Det är faktiskt så jag har gjort, som du beskriver. Jag har justerat anslagsvärdet
på virveln. Övriga förslag får jag fundera över och testa i lugn och ro!
Stort tack för tips och synpunkter! Om jag lyckas omsätta inkomna tips kommer det en ny version.
/Asti t.f. Görningsman
tigersoul:
Ett vanligt problem det där med att mixa i hörlurar, jag vågar aldrig mixa enbart I hörlurar utan att kolla av med högtalare för jädrar vad grejor det kan hända däremellan. :P
Eddi:
--- Citat från: tigersoul skrivet 28.11.2013, 20:14:35 ---Ett vanligt problem det där med att mixa i hörlurar, jag vågar aldrig mixa enbart I hörlurar utan att kolla av med högtalare för jädrar vad grejor det kan hända däremellan. :P
--- Slut citat ---
Stort medhåll, men det tog några år innan jag fattade det.
slipperman:
--- Citat från: tigersoul skrivet 28.11.2013, 20:14:35 ---Ett vanligt problem det där med att mixa i hörlurar, jag vågar aldrig mixa enbart I hörlurar utan att kolla av med högtalare för jädrar vad grejor det kan hända däremellan. :P
--- Slut citat ---
Hehe, man kan lära sig en hel del på att lyssna på sitt egenmixade material I hörlurar, I mixmonitor och sen flytta till bilen, köksstereon och mp3-spelaren på telefonen för lyssning...
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida