Forum > Färdiga produktioner
Asti - En stackares klagan (klar)
Tokai:
Det instrumentala partiet tycker jag skitbra, även om jag kommer att tänka på temat till Snobbar som jobbar (TV-serie från 70-talet)
Virveln borde hushållas bättre, särskilt under sången. Behövs 3/4 markering hela tiden på virveln, behövs trumvirvlarna hela tiden? De senare borde bara finnas under det instrumentala annars blir man lite trött på dom. Vet inte om andra sagt detsamma, har inte läst.
Tänkvärd text om krigets meningslöshet. Hade gärna velat se texten i tryck.
Som vanligt väldigt bra sång och musik.
Asti:
--- Citat från: tigersoul skrivet 27.11.2013, 12:00:28 ---Väntar på ny version med spänning, ja ett gissel det där när man upptäcker att något element knappt hörs på andra högtalare. :angry:
--- Slut citat ---
Ja, ljudbilden skiljer sig en hel del mellan hörlurar, som jag använder när jag mixar, och mina PC-högtalare.
Jag kan t.ex få en kollision mellan den akustiska gitarrens grövre strängar och elbas/kontrabas, som
inte framgår i lurarna. Det är dessutom svårt att få rätt nivå på basen i lurar. Men det är väl vanliga problem...
Kanske skulle börja använda högtalare vid mixningen, men jag tror inte min fru skulle gilla det. :)
/Asti t.f. Gissel
Asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 27.11.2013, 19:01:53 ---Det instrumentala partiet tycker jag skitbra, även om jag kommer att tänka på temat till Snobbar som jobbar (TV-serie från 70-talet)
Virveln borde hushållas bättre, särskilt under sången. Behövs 3/4 markering hela tiden på virveln, behövs trumvirvlarna hela tiden? De senare borde bara finnas under det instrumentala annars blir man lite trött på dom. Vet inte om andra sagt detsamma, har inte läst.
Tänkvärd text om krigets meningslöshet. Hade gärna velat se texten i tryck.
Som vanligt väldigt bra sång och musik.
--- Slut citat ---
Jag lovar, jag har inte haft "Snobbar som jobbar" i tankarna när jag gjorde låten! :D
Ja, kanske ska virveln plockas bort på några ställen. Ska testa det!
Ska lägga upp texten!
Kul att du gillar sång och musik! :)
Tack för observanta synpunkter!
/Asti t.f. Snobb
Asti:
Nu har jag sänkt trummorna på delar av sången, höjt den akustiska kompgitarren,
samt lagt på en diskret plockande elgitarr under sången.
Testade att plocka bort en del virvlar, men då blev det tamt och händelsefattigt tycker jag.
Har också lagt upp texten.
Eddi:
Du är en mäktig låtskrivare och en riktig tänkare som får allt att gå ihop i ett fantastiskt arr. Radioklar tycker jag och borde vara spännande för massor med folk att få lyssna till - gör nåt!!
:D :D :D :D :D fem glada gubbar.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida