Forum > Färdiga produktioner

Asti - En stackares klagan (klar)

<< < (4/11) > >>

Ola:
Du är ett musikgeni . trillar av ... soffan
tack för underbar musik !  :wub:

Mvh Ola

tigersoul:
Soffan? Fram till gitarren nu och skapa musik :-)

Eddi:
Jag har bara lyssnat på senaste versionen. Jag fick lite belgiskt i sinnet med cirkusmusiken var det Jaque Brell eller han den andra som var lagd lite åt det här hållet. Tycker faktiskt att virveltrumman har ett syfte i den här låten som representant för kriget.
Ovanlig men fantastisk vill inte ändra nåt :D

Asti:
Plinka - Jag var på Rhodos i september, så det är väl där jag blivit influerad!  :)
            Barnlåt ja! Har inte kommit någon vart i dom funderingarna än....
            Men det får väl bli något lite gladare va?  ;)
tigersoul - Har sänkt virveln under delar av sången i den kommande versionen.
               Ja, jag har funderat på ett kompletterande instrument i sångpartierna,
               men vill samtidigt att början av sångavsnitten ska vara lugn och sedan byggas upp
               efterhand. Upptäckte att den kompande akustiska gitarren knappast hörs i PC-högtalarna...
               Kul att du finner låten ovanlig och intressant!  :)
Ola - Tyvärr är man bara en åldrande hobbymusiker, men blir naturligtvis glad för dina ord!
        Hoppas inte du slog dig förresten!  :D Det är jag som är tacksam för att du/ni vill lyssna på det man
        gör och dessutom orkar kommentera.  :)
Eddi - Jag har inte lagt upp mer än en version hittills! Tänkte faktiskt också på att virveln symboliserar
         marsch och i viss mån krig... Är väldigt nöjd med kommentaren "ovanlig", för det var föresatsen
         jag hade när jag gjorde låten. Vet inte om du tänkte på Kurt Weill kanske..? Dom gjorde bra och
         spännande musik, han och Brel!

Tack för snälla ord, tips och andra kommentarer! Håller på med en ny version och ska se vad jag klarar
att omsätta av era råd och tips!  :)
/Asti

tigersoul:
Väntar på ny version med spänning, ja ett gissel det där när man upptäcker att något element knappt hörs på andra högtalare.  :angry:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion