Forum > Färdiga produktioner

The Tremendous Three - Eagle

<< < (6/13) > >>

MaxB:

--- Citat från: aROCKER skrivet 08.11.2013, 21:33:40 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 07.11.2013, 00:26:11 ---aROCKER hur får man "djupare rum" på kören - hmm vet inte hur man gör sånt... Vi har skurit bort basfrekvenser i kör-spåret i mixen... men de är kanske inte det du pratar om utan reverb?

--- Slut citat ---

Tänkte att man kunde skära ändå mera med EQ:n så körerna blir som ELO´s med tanke på att alla tyckte kören var fin och försvann.
Sedan kan man köra tapedelay med mycket feedback eller ett djupare reverb på kören för att separera den.

--- Slut citat ---

Eddi busy i helgen?

Eddi:

--- Citat från: MaxB skrivet 08.11.2013, 21:59:36 ---
--- Citat från: aROCKER skrivet 08.11.2013, 21:33:40 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 07.11.2013, 00:26:11 ---aROCKER hur får man "djupare rum" på kören - hmm vet inte hur man gör sånt... Vi har skurit bort basfrekvenser i kör-spåret i mixen... men de är kanske inte det du pratar om utan reverb?

--- Slut citat ---

Tänkte att man kunde skära ändå mera med EQ:n så körerna blir som ELO´s med tanke på att alla tyckte kören var fin och försvann.
Sedan kan man köra tapedelay med mycket feedback eller ett djupare reverb på kören för att separera den.

--- Slut citat ---

Eddi busy i helgen?

--- Slut citat ---
Grejen är ju att hälften av körtiden om man så säger sker i ganska låga frekvenser att lågskära på dom skulle ju snarare minimera insatsen. På de högre frekvenserna är det redan skuret så att säga. Att lägga ett delay kan funka men kan också innebära timingproblems.
Tja jag tror att jag ska mixa till varje spår efter eget öra och PM:a TTT så får vi se vad som tycks och inte tycks. Jag har fått ett nytt basspår från L men tycker inte att det riktigt mullrar - vi får se.

Jättebra med alla idéer här på KR tack alla - en vacker dag har vi en version som får tummen upp av alla.

Eddi:
Ny ganska så annorlunda mix efter input från er. Tack alla! :D

Eddi:
Ingen respons har vi fått på nya mixen men 18 har lyssnat i alla fall. Ännu en mix har nu tillkommit pga att jag lade Max kör en fjärdedels takt för tidigt.

Hoppas nån gör en tumme upp i alla fall så att vi kanske kan flytta över den till färdiga :unsure:

MaxB:
Tycker jag saknar tydlighet i trumspåret i version 48. Tänker på hihat som öppnas innan vers två som jag förut uppskattat att jag hört och cymbal/crash i det som följer, det sång och orgelintensiva partiet i andra versen. Där hör jag inte med säkerhet när cymbal/crash spelas. Jag hör crash-ljud men hör inte när trumstocken slår på crashen.

Kan det vara mina öron eller lurar som luras? Är det bara är jag som tänker på det så är det inget att bry sig om. Jag är en förvirrad själ.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion