Forum > Färdiga produktioner

The Tremendous Three - Eagle

<< < (5/13) > >>

Roffe H:
Fantastiskt bra låt och lirat, TTT.   :D En ny grupp har sett dagens ljus?  :rolleyes:
/Roffe H

MaxB:
aROCKER hur får man "djupare rum" på kören - hmm vet inte hur man gör sånt... Vi har skurit bort basfrekvenser i kör-spåret i mixen... men de är kanske inte det du pratar om utan reverb?

Skön Frank Zappa-röst har jag också tänkt på där i början av låten.

--- Citat från: Roffe H skrivet 06.11.2013, 23:45:12 ---Fantastiskt bra låt och lirat, TTT.   :D En ny grupp har sett dagens ljus?  :rolleyes:

--- Slut citat ---

Det är goda frukter som växer på det här trädet så vi får se vad utfallet blir. Det är en rolig trio att PM:a som galningar med. Verkligen massor med PM fram och tillbaka med frågor, synpunkter, idéer och version 23, 24, 48, allt.

Jag hoppas alla i trion har tid att fortsätta med flera låtar. Det känns riktigt bra!

tigersoul:
+1 ang basen.

Gud vad låg sång, skickligt!!

Proggigt njaaa... lite grann kanske men inte så mkt att jag skulle säga progg som första beskrivning!

Annars bara bra, kan inte tillföra något mer än som redan sagts!

aROCKER:

--- Citat från: Eddi skrivet 06.11.2013, 23:19:24 ---
--- Citat från: aROCKER skrivet 06.11.2013, 20:52:39 ---Snygg sångröst...lite allmänrock som är bra.
Går väl att EQ:a kören en uns och ge den ett djupare rum så man noterar den?

Sedan är jag allergisk mot virvelljudet...vet inte vilken ljudbank den är ifrån men rätt trött på soundet.

Snyggt arrad låt och bra skriven.

Har inte haft tid genom all idrott men nu ska jag in och lyssna mera...finns det fler alster med denna konstellation med andra ord!?

--- Slut citat ---
Då ska vi se... mullrigare bas från tidigare inlägg, här har vi önskemål om djupare rum på kören och visst utslag av virvelallergi, vi lägger det till listan.
Kul att du gillar låt, sångröst och arr :D

--- Slut citat ---

Har jag tyckt att det ska vara mullrigare bas på denna i ett tidigare inlägg...hittar inget sånt!?
Tänkte att man kunde skära ändå mera med EQ:n så körerna blir som ELO´s med tanke på att alla tyckte kören var fin och försvann.
Sedan kan man köra tapedelay med mycket feedback eller ett djupare reverb på kören för att separera den.

Och att den där typen av virvel är uttjatad tror jag fler skriver under på...kanske mosa till den med tapekompression eller en uns gated reverb. Men många gillar den nog så blås på! :D

aROCKER:

--- Citat från: MaxB skrivet 07.11.2013, 00:26:11 ---aROCKER hur får man "djupare rum" på kören - hmm vet inte hur man gör sånt... Vi har skurit bort basfrekvenser i kör-spåret i mixen... men de är kanske inte det du pratar om utan reverb?

--- Slut citat ---

Tänkte att man kunde skära ändå mera med EQ:n så körerna blir som ELO´s med tanke på att alla tyckte kören var fin och försvann.
Sedan kan man köra tapedelay med mycket feedback eller ett djupare reverb på kören för att separera den.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion