Forum > Färdiga produktioner

The Tremendous Three - Eagle

<< < (4/13) > >>

MaxB:

--- Citat från: Tokai skrivet 06.11.2013, 18:34:10 ---Du har hittat hem, Eddi, med den där lägre oktaven i början. Senare blir sången också bra. Känns säkrare än tidigare.
Avancerade arr, även om jag inte riktigt gillar/gillade (från svunnen tid) det, särskilt mittenpartiet. Men mkt bra gjort!
Vad är proggig? Tänker mest när jag hör ordet på svensk musik från 70-talet.
Men antar att avses t.ex engelska band från samma tid? I så fall upplevs det ja, som proggigt.
hälsningar Staffan

--- Slut citat ---

Den här har aldrig varit i närheten av svensk progg men vi har känt närhet till "Progressive rockmusic" under skapandet. Då Lazarus visade idén han ville testa som ett mittenparti, diggade Eddi och jag för fulla muggar. Matteman (om nån minns honom) drog paralleller med Flower Kings, som han nyligen sett på en konsert.  :wub:

aROCKER:
Snygg sångröst...lite allmänrock som är bra.
Går väl att EQ:a kören en uns och ge den ett djupare rum så man noterar den?

Sedan är jag allergisk mot virvelljudet...vet inte vilken ljudbank den är ifrån men rätt trött på soundet.

Snyggt arrad låt och bra skriven.

Har inte haft tid genom all idrott men nu ska jag in och lyssna mera...finns det fler alster med denna konstellation med andra ord!?

Rattlesnake:
Bra progressiv rock! Får lite Gentle Giant-vibbar när pianot bryter av med sina egna teman, mycket snyggt. Har inget negativt alls att säga om mixen, tycker allt låter bra och balanserat. Och framför allt, väldigt bra spelat. Det enda som inte är 100% är uttalet, tycker jag, men det är ju också bland det svåraste att få till riktigt bra om vi nu inte råkade få med oss det i uppväxten.

Eddi:

--- Citat från: aROCKER skrivet 06.11.2013, 20:52:39 ---Snygg sångröst...lite allmänrock som är bra.
Går väl att EQ:a kören en uns och ge den ett djupare rum så man noterar den?

Sedan är jag allergisk mot virvelljudet...vet inte vilken ljudbank den är ifrån men rätt trött på soundet.

Snyggt arrad låt och bra skriven.

Har inte haft tid genom all idrott men nu ska jag in och lyssna mera...finns det fler alster med denna konstellation med andra ord!?

--- Slut citat ---
Då ska vi se... mullrigare bas från tidigare inlägg, här har vi önskemål om djupare rum på kören och visst utslag av virvelallergi, vi lägger det till listan.
Kul att du gillar låt, sångröst och arr :D

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 06.11.2013, 23:09:36 ---Bra progressiv rock! Får lite Gentle Giant-vibbar när pianot bryter av med sina egna teman, mycket snyggt. Har inget negativt alls att säga om mixen, tycker allt låter bra och balanserat. Och framför allt, väldigt bra spelat. Det enda som inte är 100% är uttalet, tycker jag, men det är ju också bland det svåraste att få till riktigt bra om vi nu inte råkade få med oss det i uppväxten.

--- Slut citat ---
Får kolla upp Gentle Giant vet inte vem det är :wub: Egentligen är inte låten mixad alls materialet är bara inlagt och reverberat en aning så det säger en del om Max och Lazarus - väldigt kul colab har vi haft emedan PM:en har haglat i luften. Uttalet som du säger är ju inte mycket att göra åt - men jag är ändå intresserad Roger så om du vill PM:a och berätta så vill jag gärna lyssna.
Tack för tyck :D

bjurte:
Epic... Älskar sådan här musik, tiden bara flyger iväg som en ÖRN... :D
Skitbra insatser från er alla kanonlåt..
Sån härna musik ska jag oxo göra när jag blifva stur.. :rolleyes:
Fn. Eddi du låter ibland nästan som den store Frank med sången.. 

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion