Forum > Färdiga produktioner

The Tremendous Three - Eagle

<< < (3/13) > >>

Eddi:

--- Citat från: Altsax skrivet 06.11.2013, 10:39:22 ---Grym!
Pianot i början behöver lite puts, eller kanske bara blötas lite mer.
Resten låter som en Frank Zappa som gör populärmusik, vilket alltså är riktigt bra i mina öron.

/Josef

--- Slut citat ---
Hej Josef kul att du gillar. Pianot är Elysias med ConsertHall inställningen som jag dessutom dragit på lite verb på så nja... Zappa är ju en trevlig referens. Tack för tyck :D

--- Citat från: Plinka skrivet 06.11.2013, 10:42:54 ---Ojoj...alltså kören var ju vacker som den var, men kanske inte så rolig att lyssna på...men det här! Vilket vackert arrangemang! Fast nu försvann ju kören in(som du skrev i förra tråden att körer ofta gör) ...men så snyggt det blev!

--- Slut citat ---
Ja det glittrar om MaxB när han precisionslägger sina stämmor - jag tycker det går fram rätt bra i mixen också.
Tack för tyck Plinka :D

--- Citat från: Asti skrivet 06.11.2013, 11:03:53 ---Jättefin låt! Bra sång, snyggt gitarrsolo och fint arr! Pianoliret är bra det med.
Bra mix, sånär som på basen, som jag skulle vilja haft lite mjukare, fylligare och något starkare.
Snyggt!
/Asti t.f. Mjuk, fyllig och stark

--- Slut citat ---
Kul att du gillar - vi är två pianister på denna men bara en gitarrvirtous Lazarus. Kanske han överväger dina tankar om basen - jag gillar den proggig - vet dock inte om det är en Rickenbacker.
Tack för tyck Asti :D

--- Citat från: Holgers Tröst skrivet 06.11.2013, 12:20:16 ---Ja detta var minsann grymt som grisen sa. Med KNORR!!  :wub: :lol: :wub:

--- Slut citat ---
Svinbra kommentar - tack för tyck Holger :D

--- Citat från: MaxB skrivet 06.11.2013, 15:55:51 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 06.11.2013, 15:44:50 ---
--- Citat från: Lazarus skrivet 06.11.2013, 15:28:47 ---
--- Citat från: Eddi skrivet 06.11.2013, 15:03:36 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 06.11.2013, 15:00:35 ---Jag hade kontakt med en extern nyfiken som inte kunde spela låten i första inlägget - låten syns bara om man är inloggad på kontrollrummet...  :(
Så, har "TheT3" en soundcloud-sida? Borde de ha det? Kommer gruppen "TT3" fortsätta producera låtar?
Det är frågor som dyker upp...

--- Slut citat ---
Två låtar till sedan gör vi en hemsida :D

--- Slut citat ---

Äsch... det var egentligen jag som var den nyfikne  :D :D

Klart grabbarna ska ha en sida  B)

/Lazarus

--- Slut citat ---

Jaha så "externt" alltså :o

--- Slut citat ---
En på jobbet...

--- Slut citat ---

Nu blir jag allmänt förvirrad jobbar Lazarus hos dig Max :wacko:

MaxB:
Det är en på jobbet som inte kunde lyssna. Lazarus skojar och förvirrar dig bara lite...

Rickenbackern låter närmast som en Midi-backer. Jag basen skulle låta bättre med mer tyngd o kanske mer driv...

Emlan:
Mycket bra sång!
Jag instämmer med MaxB, basen kan absolut ha lite mer tyngd!
Riktigt kul och kreativt arrangemang som gör att jag lyssnar intresserat och uppmärksamt.

Lazarus:
Då åtar jag mig att försöka få basisten att skärpa till sig.

/Lazarus

Tokai:
Du har hittat hem, Eddi, med den där lägre oktaven i början. Senare blir sången också bra. Känns säkrare än tidigare.
Avancerade arr, även om jag inte riktigt gillar/gillade (från svunnen tid) det, särskilt mittenpartiet. Men mkt bra gjort!
Vad är proggig? Tänker mest när jag hör ordet på svensk musik från 70-talet.
Men antar att avses t.ex engelska band från samma tid? I så fall upplevs det ja, som proggigt.
hälsningar Staffan

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion