Forum > Demolåtar
equality - longing
equality:
--- Citat från: HasseFX skrivet 03.11.2013, 18:03:21 ---
--- Citat från: equality skrivet 03.11.2013, 17:46:03 ---Hasse: Låter megagott om gurorna på länken. Tack för den. Bra klös och höghastighetslir också! Kul att ha samma gura. Får kolla work-benchen vartefter. Gibson bison-mumbo-jumbon har jag inte bekantat mig med ännu men det kommer väl. Workbenchen verkar också rolig. Det bästa (för mig) är att guran är betydligt mer lättspelad än den version som kom ut för ca tio år sedan. Skulle dock vilja sänka strängarna något. Har du pillat nåt på din?
--- Slut citat ---
Jag har skruvat till en mer Gibson-SG-lik el-12a med Workbench, men inget är inspelat. De akustiska i Variax HD är mikade på lite avstånd med en del rumsrespons. De är rätt känsliga att placera rätt i mixen. Många Variax-rävar föredrar de gamla varianterna av akustiska guror, då de är mer lika direktkopplade piezo, som är rätt plastiga ala Ovation men samtidigt lätta att mixa, speciellt live.
Du kan nog sänka strängarna rätt så lågt - smidigast är att göra halsen rakare. Men samtidigt är det lätt att få strängrassel mot banden som låter rätt illa på de akustiska modellerna. Det blir att kompromissa där. Bäst låter de akustiska (speciellt 12orna) med rätt hög stränghöjd och 0.11-strängset. Jag kompromissar och kör vanliga 0.10 och inte helt lägsta justering.
--- Slut citat ---
Jo det blir alldeles för mycket kropp om den tolva jag använde. Fick högpassa längre upp än nån gura tidigare. Bra tips där! Kanske PM:ar om fler frågor. Thnx igen Hasse för snabbt svar.
pxm:
Gött sound, fungerar bra så här också....
mvh
Gurano:
Bra ljud - funkar.
Ska låt-idén utvecklas mera? behöver i så fall bl.a. sång och ett annat slut.
/G
equality:
pxm: Tack för det men lite till skall den nog tweakas.
Gurano: Tackar. Ja, låt-idén skulle vara rolig attutveckla. Sång vore kul men kanske inte helt nödvändigt? :huh:
Pressade ner tolvan strax under 6 kHz för att den skulle bli mindre vass men tycker jag får ett obehagligt interferenstjut vid 12 och 17 sek bl a. Tog bort basen i början och dämpade pianot.
Asti:
Låter spännande med en sådan där Variax! :)
Skönt spel här, men tycker gitarrljudet är lite vasst och "plåtigt"...
Hur låter det om du drar ner på reverb och övre mellanregistret..?
/Asti t.f. Neddragningskonsult
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida