Forum > Demolåtar

equality - longing

<< < (4/4)

equality:

--- Citat från: Asti skrivet 04.11.2013, 13:11:58 ---Låter spännande med en sådan där Variax!  :)
Skönt spel här, men tycker gitarrljudet är lite vasst och "plåtigt"...
Hur låter det om du drar ner på reverb och övre mellanregistret..?
/Asti t.f. Neddragningskonsult

--- Slut citat ---

Ok. Lite mer eq kanske då. Plåtigt känns inget bra. Kanske skulle ha nåt preset till denna gitarr på såväl eq som andra parametrar.  Ja vel, tar bort "låten" nu för det är ju bara ett ljudtest får se om det blir nån fortsättning. Tackar, tackar!

Altsax:

--- Citat från: equality skrivet 02.11.2013, 13:20:20 ---Nyinförskaffad Variax JTV 89. Håller på att utforska ljuden och fastnade naturligtvis för en av de tolvsträngade.  :o
Kanske inte helt ok solo men i en mix fungerar den nog. Vad tror ni?

--- Slut citat ---

Jag tror att länken till ljudet har försvunnit ;)

Asti:

--- Citat från: equality skrivet 05.11.2013, 00:19:30 ---
--- Citat från: Asti skrivet 04.11.2013, 13:11:58 ---Låter spännande med en sådan där Variax!  :)
Skönt spel här, men tycker gitarrljudet är lite vasst och "plåtigt"...
Hur låter det om du drar ner på reverb och övre mellanregistret..?
/Asti t.f. Neddragningskonsult

--- Slut citat ---

Ok. Lite mer eq kanske då. Plåtigt känns inget bra. Kanske skulle ha nåt preset till denna gitarr på såväl eq som andra parametrar.  Ja vel, tar bort "låten" nu för det är ju bara ett ljudtest får se om det blir nån fortsättning. Tackar, tackar!

--- Slut citat ---
Du ska ta min kommentar med en nypa salt! Jag har inom mig ljudet från en akustisk tolvsträngad
och hur jag vill den ska låta. Jag har ingen erfarenhet av en Variax eller hur en elförstärkt 12:a bör låta....
/Asti

tigersoul:
Öh var är musiken :P

bjurte:
Ahmeehh  Vafn....  :angry: ;)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion