Forum > Färdiga produktioner

Harmonica mike - Cotton for the soul.

<< < (6/7) > >>

DåligtGehör:

--- Citat från: 91:an skrivet 24.03.2007, 13:04:46 ---Här har nämnts plinkeplonk, sångtext, piano, trummor och munspel men ingen nämner basen (eller har jag missat nåt inlägg?). Det är ju den som skapat det sköna gunget i låten! Läckert!

--- Slut citat ---

Man måste lämna något kvar att säga  ;)  Nu har du sagt och det är så rätt.

Hellpig:
Skön låt och bra lirat. Ljudbilden är klar och ren. Tummarna upp så långt. Lite tradiga trummor, har ju malt lite om detta i någon annan låttråd också. Det låter EZdrummer och jag är som sagt trött på den pluggen - åtminstone som den låter out of the box. Rent och prydligt men dåligt med attityd. Ja, annars är det skön låt med hjärtat på rätt ställe tror jag bestämt. Basen är väl en plugg också? Det låter så i alla fall, och därmed riskerar jag att göra bort mig genom att säga att det hade varit trevligt med en riktig ståbas. (Bortgjord om det är en riktig ståbas! :)).

Edit:
Såg just att Ts hade nämnt EZd redan och ditt svar. Så ta inte illa upp för min ovanstående kommentar.  :rolleyes: Jag sitter i samma sits egentligen...

Harmonica mike:
Hoppsan,här har jag missat en hel del kommentarer.
Ber om ursäkt för det,hade det inte så lätt i våras.Njursten!

Mahan:Ja jag lyssnar mycket på klassiskt,kanske pianot har nåt av de influenserna..Någon blues pianist blir jag nog aldrig :( Munspel å sång å låt verkar ju nå fram,så det tackar jag för.
Baby elephant walk vet jag inte om jag hört,låter det lika så är det nog slumpen.

91:an:Basen,jo jag satt och lekte med ackeguran och hittade nåt som inte lät så tokigt - så då spelade jag in det å tröck dit en stå fela.Håller med om att det svänger bra.Tillsammans med "rätt"trummor så hade den varit kanon!

Tokai:Nu blev jag glad.Kul att min musik kan inspirera.Som du säger,blues bygger på feeling - och det har livet gett mig.

Hellpig:Jo det är ju det här med trummor,liksom inte min grej..Basen,ja därom tvistar de lärde..Jag tycker att det låter bra och är rätt snyggt lirat - kanske inte så tight men ett gott försök i alla fall,trots sträng rassel å strul..Pluggar är ju fusk.

Tack alla för de varma kommentarerna om denna låt,samt ber om ursäkt för att det tog sådan tid att svara.

Slut summering:Trummorna,ja det vore guld att få en trummis/programmerare som gjorde gemensam sak med mig.Det skulle lyfta mina proddar en hel del...

Mvh
Micael

mahan:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 13.06.2007, 11:21:32 ---Hoppsan,här har jag missat en hel del kommentarer.
Ber om ursäkt för det,hade det inte så lätt i våras.Njursten!

Mahan:Ja jag lyssnar mycket på klassiskt,kanske pianot har nåt av de influenserna..Någon blues pianist blir jag nog aldrig :( Munspel å sång å låt verkar ju nå fram,så det tackar jag för.
Baby elephant walk vet jag inte om jag hört,låter det lika så är det nog slumpen.

91:an:Basen,jo jag satt och lekte med ackeguran och hittade nåt som inte lät så tokigt - så då spelade jag in det å tröck dit en stå fela.Håller med om att det svänger bra.Tillsammans med "rätt"trummor så hade den varit kanon!

Tokai:Nu blev jag glad.Kul att min musik kan inspirera.Som du säger,blues bygger på feeling - och det har livet gett mig.

Hellpig:Jo det är ju det här med trummor,liksom inte min grej..Basen,ja därom tvistar de lärde..Jag tycker att det låter bra och är rätt snyggt lirat - kanske inte så tight men ett gott försök i alla fall,trots sträng rassel å strul..Pluggar är ju fusk.

Tack alla för de varma kommentarerna om denna låt,samt ber om ursäkt för att det tog sådan tid att svara.

Slut summering:Trummorna,ja det vore guld att få en trummis/programmerare som gjorde gemensam sak med mig.Det skulle lyfta mina proddar en hel del...

Mvh
Micael

--- Slut citat ---

Hallo Micael!
Jag sku kunna köra en trumtest på nån av dina proddar, men kanske lite längre in på hösten :)

h.  JOhan

Emulator:
har hört denna massa gånger men inte kommetnerat i detta forum. Gillar gitarren väldigt mycket....skulle kunna tänka mig den på elgura på live oxo..satans så grymt.

men skaff en trummis...kolla Micke Ajax? han letar väl jobb....

Skitbra allt annat som vanligt mike....när kommer skivan? :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion