Forum > Färdiga produktioner
Harmonica mike - Cotton for the soul.
Harmonica mike:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 03.03.2007, 00:57:01 ---Jag vet inte om jag vill ta upp det där med the ez-sound. Men i ärlighetens namn måste jag nog göra det. Det är väldigt synd, för låten är ypperlig i sin genre, så som dina låtar hittils alltid varit.
Angående kompet: kanske ett mindre rakt trumkomp? Istället för
SD SD
BD BDBD
SD
BD BDBD
Blev det nu klart? Alltså lite variation. Och alternering mellan virvel och kant i olika partier?
Bara tankar.
--- Slut citat ---
HJÄLP!
Sorry tsm..Micael är lost..trummor fyller mig med ångest...huga!
Jag vill ba lira,så om nån vänlig själ läser detta,gör ett trumkomp!
Mvh
Micael
Harmonica mike:
--- Citat från: drloop skrivet 03.03.2007, 01:11:41 ---Är jag för framfusig om jag frågar vilken ras hunden har och vad den heter? :rolleyes:
--- Slut citat ---
Närå,det är en Border collie.Hanne, och han lyssnar till namet Schack.Han driver allt,musiker,brevbärare,cyklister,bilar,får ..allt som rör på sig!
Fast vad har detta med låten att göra?...hmmmm
Mvh
Micael
mahan:
Hejssan hopssan!
Blädrade genom KR:s flera veckor "gamla" arkiv och föll över den här.
Härlig lå,t "stick den i blusen" eller hu de nu vaa. ;)
Riktigt go bluesrasp i rösten , verry nice! Fin låt, hm, ända tills pianisten steg in rummet, vet int om de va Bethooven, Måtsart eller Vivve, men pianoklinket liksom int passar in i den annars gladbottnade låten. Fel genre?
Å nu vet jag varför man har berättat för mig om HM:s munspelning, fantastico.
Lyssnar på slutet nu och Baby Elephant Walk stiger fram ur minnenas melodobok ;)
91:an:
Här har nämnts plinkeplonk, sångtext, piano, trummor och munspel men ingen nämner basen (eller har jag missat nåt inlägg?). Det är ju den som skapat det sköna gunget i låten! Läckert!
Tokai:
När det handlar om pop t.ex så är ju origalitet rätt viktigt, tycker jag. Men i bluesen är det mycket som bygger på det välkända. Det handlar mycket om känsla i bluesen, och en gång visar Harmonica mike sitt stora hjärta. Det riktigt hörs hur kul han tycker det är att göra musik och spela in. Ofta önskar jag mig samma engagemang. Nu när jag lyssnar till detta känns det som om det vaknar till liv igen!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida