Forum > Färdiga produktioner
Tigersoul - With a smile
bjurte:
Låter bättre nu, kanske att du har lite för hård attack på sången vilket slår igenom på några ställen..
Annars vilket jobbigt jäla tuggummi du skrivit.. går inte få låtfan ur skallen... :wacko: :D
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 24.10.2013, 10:51:44 ---Lägga nuvarande körer lite längre in? I lurar var det en spontan tanke jag fick men det behöver inte vara mer rätt.
--- Slut citat ---
Jag har tänkt tanken också o velat ska du veta, så det är nog inte alls en felaktigt tanke på något sätt. Får suga på saken över dagen.
--- Citat från: bjurte skrivet 24.10.2013, 11:04:44 ---Låter bättre nu, kanske att du har lite för hård attack på sången vilket slår igenom på några ställen..
Annars vilket jobbigt jäla tuggummi du skrivit.. går inte få låtfan ur skallen... :wacko: :D
--- Slut citat ---
Jag fixade lite på "uh uh uh" som var lite väl genomslående på några ställen, men det kanske är den versionen du hörde, varit lite väl många små uppdateringar denna svängen. Haha ja fy fan vilket tuggumma alltså.
Jag roade morgonen med att lägga på en liten effekt. Inspirationen kommer från att man hör lite brus o brum från en bandsimulering på slutet av låten o då fick jag tanken på att ta det ett steg längre eftersom låten är så galen ändå. Vad tycks? :P
I övrigt har jag funderat på om vocals ligger lite FÖR hett, kan inte bli för hett heter det ju men jag är lite osäker, får suga på det med.
Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/with-a-smile
(samma länk)
bjurte:
För att svara på din fråga : Jo sången kan visst vara för Het (Generellt)
Och retar mig oerhört på vissa låtar där man i princip bara hör sång och trummor - och något tyst musikmummel långt i bakgrunden.
Helt sjukt musikideal om man frågar Bjurte och Haren.. B)
Och här kanske du har rätt, prova sänk hela sångpaketet ett litet snäpp..
tigersoul:
--- Citat från: bjurte skrivet 24.10.2013, 11:26:59 ---För att svara på din fråga : Jo sången kan visst vara för Het (Generellt)
Och retar mig oerhört på vissa låtar där man i princip bara hör sång och trummor - och något tyst musikmummel långt i bakgrunden.
Helt sjukt musikideal om man frågar Bjurte och Haren.. B)
Och här kanske du har rätt, prova sänk hela sångpaketet ett litet snäpp..
--- Slut citat ---
Jo visst finns det en gräns där det blir för mycket, ska se över om vocals bussen ska ned en db ev ;)
tigersoul:
2E: -0.3db på vokalbussen.
Var vad det blev efter så pass moget övervägande på så pass många monitorer o högtalare att sambon knackade på, såg bekymrad ut o meddelade att hon hade MER ont i huvudet nu :P
Det är fortf lite hett men jag har lyssnat in mig så mkt på det soundet att jag inte kan karva ned mer. 0.5 lät möjligen acceptabelt men det ändrade ändå karaktären en aning så det fick bli 0.3, nästan löjligt men vad fan :p
Ingen kommenterade kassett-effekten? jag som tyckte jag var så check ;)
Länk: https://soundcloud.com/kristian-tigersoul/with-a-smile
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida