Forum > Färdiga produktioner
Tigersoul - With a smile
Eddi:
En käck låt du hittat på som man blir glad av även om huvudpersonen kämpar mot depressionen - lyckopillsreklam :lol:
Kom omg att tänka på den här om man får tubdroppa nåt. Ger samma sköna känsla.
tigersoul:
Tackar tackar!! och jag kan faktiskt hålla med dig där, det finns någonting gemensamt där med "huslåten" ;)
Gjort några sista förändringar i sista versionen. EQ'at upp kören på höjden så den skär igenom bättre. Det var för stora skillnader i avlyssningen mellan avslöjande monitorer o mer tillbakalutade högtalare. Skillnaden är nu mindre och jag tog även upp nivåerna ytterligare en liten bit på körerna o lade till lite utjämnande automatisering.
Kommer ingen på något relevant nu får den snart klarstämpeln. Provat lägga till fler instrument men det känns som det enkla sköna stuket drunknar med fler instrument närvarande OCH jag börjar nå den klassiska trött-på't-skicka-iväg-den-nivån ;)
MaxB:
Skönt sound.
Jag tror att dina körer skulle bli bättre om du kompleterar med två till nya körstämmor. Om nuvarande ligger långt ut på sidorna skulle de nya ligga halvvägs mot mitten.
Fan vad skönt med den galna visslingen och garv på det. Tycker det är helrätt och kan få en på riktigt gott huumör. Låtens ackord och melodi ligger kvar mentalt en bra stund efter man hört den. Det är riktigt bra! Du är en bra låtsnickare! Äntligen är du på G igen!
tigersoul:
--- Citat från: MaxB skrivet 24.10.2013, 07:27:00 ---Skönt sound.
Jag tror att dina körer skulle bli bättre om du kompleterar med två till nya körstämmor. Om nuvarande ligger långt ut på sidorna skulle de nya ligga halvvägs mot mitten.
Fan vad skönt med den galna visslingen och garv på det. Tycker det är helrätt och kan få en på riktigt gott huumör. Låtens ackord och melodi ligger kvar mentalt en bra stund efter man hört den. Det är riktigt bra! Du är en bra låtsnickare! Äntligen är du på G igen!
--- Slut citat ---
Tackar tackar :P Jo haha sambon gick o visslade plötsligt på den från ingenstans här om dagen o svor om hur väl den fastnar i huvudet men det är väl ett gott tecken. Körstämmor: jag har tänkt tanken med fler stämmor och har labbat som snabbast med det men det var svårt att inte få det grötigt och sen blev det mer kör än stämkänsla. Som det är nu känns det som 2 pers bakom som backar upp, när jag la till fler stämmor började det kännas som kör o närmade sig istället känslan som är i sticket på låten o tog bort den kontrasten, så jag vet inte inte riktigt. Tror nästan den får vara som den är stäm-wise ;)
Ja äntligen är man på G igen, jag har mina små pauser när livet bjuder annat att peta med!
MaxB:
Lägga nuvarande körer lite längre in? I lurar var det en spontan tanke jag fick men det behöver inte vara mer rätt.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida