Forum > Demolåtar
Jag spelar GITARRSOLO!!!
lonewind:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 03.08.2007, 00:01:31 ---Panorera gitarren och tiduudiduu-sången lite ut från mitten, så tror jag det skulle stöda mixen.
Det låter dessutom som om du gjort starkt gröpande i mixen (med eq). Basen dundrar sen är det tomt, och sen kommer din röst och elgitarren på varann. Mcyket starkt övre mellanregister. Låter lite som en hembioutrustning, där det finns mycket mellanregister, inget riktigt botten, men sen en dundrande subwoofer som durrar på i bakgrunden.
Låten, bra som alltid, det kunde man ju vänta. Men mixen var jag inte överens om.
--- Slut citat ---
Tack tsmalmbe för din feedback. Den är kul att läsa då man snabbt märker att du har väldigt vältränad hörsel och snabbt kan identifiera vad som låter bra och mindre bra i mixen. Gitarrer och övriga sologrejer (bortsett från) sång ligger utpannade 25 utav 100 åt respektive håll. Jag fick för mig att det skulle vara skönt att göra en mix där jag inte pannat ut så idiotmycket som jag gärna gör. Men där hade jag kanske fel.
Angående eq kan jag bara hålla med. Den här mixen har jag inte lagt någon mastereq på. Och innan jag gjort det brukar mina mixar vara fulla av mindre kul mellanregister. Så jag ska försöka komma tillrätta med det i senare mixar.
Som jag nämnt tidigare i tråden så har jag grava tekniska problem för tillfället. Jag har alltså ingen möjlighet att göra något överhuvudtaget åt låten i nuläget. Ska försöka färdigställa den när jag fått igång allt igen. Men det dröjer nog ngn vecka.
Wernborg:
Fade in - fade out.
Lite så uppfattade jag låten vid första lyssningen, det hände inte mycket mer i mina öron. Gillar som fan när du pressar rösten. (Tänkte också Cobain) Mer sånt.
Vid andra lyssningen tog det sig lite. Men fan, allt är inte brottarhittar och Rix FM. Det är bra detta.
Gitarren är fin, för fin. Jag vill ha skitigare sound. Nu blir det liksom Nirvana med Chris Rea på gitarr. Flippa ut i solot, skit i alla regler. Kör på bara.
Mixen säger jag inget om. Står i köket och steker pannkakor och lyssnar i laptopen.
Bra jobbat.
lonewind:
--- Citat från: Wernborg skrivet 03.08.2007, 15:57:18 ---Fade in - fade out.
Lite så uppfattade jag låten vid första lyssningen, det hände inte mycket mer i mina öron. Gillar som fan när du pressar rösten. (Tänkte också Cobain) Mer sånt.
Vid andra lyssningen tog det sig lite. Men fan, allt är inte brottarhittar och Rix FM. Det är bra detta.
Gitarren är fin, för fin. Jag vill ha skitigare sound. Nu blir det liksom Nirvana med Chris Rea på gitarr. Flippa ut i solot, skit i alla regler. Kör på bara.
Mixen säger jag inget om. Står i köket och steker pannkakor och lyssnar i laptopen.
Bra jobbat.
--- Slut citat ---
Hej wernborg. Bra feedback. Tack.
Helt sant som du säger. Allt är verkligen inte brottarhitar och jag snöar gärna in mig i tron att allt jag gör måste gillas av alla och helst låta som en britney hit. Nu brukar ingen av mina låtar låta som en britney hit. Men det är en vanföreställning jag har svårt att komma ur. Får verkligen tvinga mig till att våga göra lite mer "egna" låtar som den här.
Just den här låten är dock en gammal låt jag gjorde med ett gammalt band.
Jag skulle nog flippa ut mer i gitarrsolot om jag var duktigare. Nu satt jag i typ sex timmar i sträck för att klämma ur mig de toner som är nu. Så jag behåller dem nog som dem är. Men det är absolut en bra tanke att skita till det lite. Ska se om jag kan skita till ljudet. Men gillar inte alls disterna jag lyckas framställa med Guitarrig 2. Tycker de flesta disterna drar för mycket åt arg geting hållet. Då tar jag hellre nästan helt rent.
För övrigt, pannkakor. Vilket vinnarval, både nyttigt och gott. Dessutom säger obekräftade rykten att man blir både snygg och får ligga med alla tjejerna av pannkaksdiet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida