Forum > Demolåtar
Jag spelar GITARRSOLO!!!
lonewind:
Tjena... tänkte slänga upp mitt senaste alster. Har gjort en nyversion av Dislife's (mitt gamla band) Fade In Fade Out.
Det stora problemet jag hade med den här låten var att den bygger mycket på gitarr. I förra bandet hade vi en otrolig gitarrist (Mietek Breker) och därför kan den här versionen inte mäta sig med den gamla på långa vägar gitarrmässigt. Men sången är lite bättre tycker jag. Det blev många timmar med gitarren men jag tror att det håller som det är nu.
Vad tycker ni om mix och produktion och kanske om låten i stort?
Fade In Fade Out #2
Larsson:
gillar låten..men vill ha mer av curt coabin sången du sätter som sista
innan det blir gitarr plock & utoning
det känns som att det skulle kunna bli hur bra som helst
med lite justeringar..är inte helt förtjust i enya synthen som är i introt & i bakgrunden
basen låter plug & trummorna likaså..vilket jag tycker är synd..
men det funkar ändå..låten når ju fram
som sagt gillar sista sången..det är där låten greppar tag i mig
synd att det inte blir mer därefter..
men jag gillar den heltklart!!
(Larsson
:)
lonewind:
--- Citat från: Larsson skrivet 30.07.2007, 01:07:50 ---gillar låten..men vill ha mer av curt coabin sången du sätter som sista
innan det blir gitarr plock & utoning
det känns som att det skulle kunna bli hur bra som helst
med lite justeringar..är inte helt förtjust i enya synthen som är i introt & i bakgrunden
basen låter plug & trummorna likaså..vilket jag tycker är synd..
men det funkar ändå..låten når ju fram
som sagt gillar sista sången..det är där låten greppar tag i mig
synd att det inte blir mer därefter..
men jag gillar den heltklart!!
(Larsson
:)
Tusen tack... Jag får väl påsta att snålheten med kurt cobain sången är för att låten är en teaser inför kommande låtar som blir fulla av sån sång ;-).
Jag har försökt få trummorna och basen att låta så lite plug som möjligt men musiker är nästan omöjliga att lura. Huvudsaken att de bär upp låtidén... En trummis och en basist kan man inte alltid trolla fram och studiotid är dyr. Då får det bli snålvarianten.
Återigen, tack för bra feedback!
--- Slut citat ---
mahan:
Hejsan Chris!
Gillar introsynthen, den lixåm bereder för nånting stort. Vilket betyder att ackeguran låter naiv o klen när den kommer in vid 0:10, även om du nynnar med. Testa kanske med lite mindre cleanare sound med tremolo som t.ex solosoundet vid 1:10. Basen måste du nog få spelad på riktigt. Sångnivån kunde tas aningen ner efter 1:30.
Gillar den krispiga kompguran som kommer in i bakgrunden 2:09.
Helhetsintrycket, kan inte säga att det blir långtråkigt men nånting i kontrast kunde du lägga in, stämmor är väl att vänta hopppas jag. Och sololirandet löper ju verkligen snyggt!
Så du behöver inte ta om gitarrspelet :D
kolla lite på sound o nivåer, blir hur bra som helst! :)
h. Johan
lonewind:
--- Citat från: mahan skrivet 30.07.2007, 12:47:04 ---Hejsan Chris!
Gillar introsynthen, den lixåm bereder för nånting stort. Vilket betyder att ackeguran låter naiv o klen när den kommer in vid 0:10, även om du nynnar med. Testa kanske med lite mindre cleanare sound med tremolo som t.ex solosoundet vid 1:10. Basen måste du nog få spelad på riktigt. Sångnivån kunde tas aningen ner efter 1:30.
Gillar den krispiga kompguran som kommer in i bakgrunden 2:09.
Helhetsintrycket, kan inte säga att det blir långtråkigt men nånting i kontrast kunde du lägga in, stämmor är väl att vänta hopppas jag. Och sololirandet löper ju verkligen snyggt!
Så du behöver inte ta om gitarrspelet :D
kolla lite på sound o nivåer, blir hur bra som helst! :)
h. Johan
--- Slut citat ---
Som vanligt vettiga kommentarer från mahan. Jag är mycket tacksam.
Det som du nämner som ackeguran är faktiskt elgitarr. Jag håller med dig om att det låter tråkigt men hade bestämt mig för ett enkelt ljud och så fick det bli.
Ska köpa en bas när jag får råd men det kan nog dröja. Så du får nog stå ut med ett par låtar till med låtsas bas.
Körer blir det nog inga. Provade men tyckte inte de fyllde någon funktion. Däremot kanske jag lägger på lite lite mer solosång på slutet.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida