Forum > Demolåtar

Jag spelar GITARRSOLO!!!

<< < (4/5) > >>

lonewind:

--- Citat från: Hellpig skrivet 02.08.2007, 00:31:24 ---Tyckte det var en rätt clean produktion. Alla ljud går fram väldigt klart och rätt snyggt med sången i bakgrunden till soloslingan! Hade varit rätt mysigt med något lite mer skitigt i bakgrunden bara för att få fram lite mer av känslan som jag tycker mig ana i låten. Jag tycker rent allmänt att det är en skön känsla i låten och jag gillar din dång på denna också!

--- Slut citat ---

Hej Hellpig!

Kul att du gillar den som den var. Dessvärre kommer den nog låta rätt annorlunda när den blir färdig. Helt nytt trumset och lite sånt. Sången och gitarrerna är dock desamma. Tyvärr kan det nog dröja ett litet tag innan jag kan färdigställa låten. Som jag nämnt tidigare i tråden så är det inte mycket som funkar hos mig för tillfället. Jag ska dessutom emmigrera till en bättre studiolokal. Så i slutändan hoppas jag allt blir bättre. Ska testa om mitt interna ljudkort duger att köra färdigställning av trummorna, mixning och mastring. Med lite tur kanske jag blir klar snarare än vad jag trott... Då kommer den upp här.

Hellpig:
Såg just att jag skrev "dång" istället för "sång" men det var ett så kul fel så jag ändrar det inte. Men jag menar absolut "sång" och inte "dång". Och det oavsett hur dång tolkas i det här sammanhanget! :)

lonewind:

--- Citat från: Hellpig skrivet 02.08.2007, 08:56:20 ---Såg just att jag skrev "dång" istället för "sång" men det var ett så kul fel så jag ändrar det inte. Men jag menar absolut "sång" och inte "dång". Och det oavsett hur dång tolkas i det här sammanhanget! :)

--- Slut citat ---

Haha.... såg det först nu. Kul att du gillar min dång. Men vänta bara tills du får ringa i mina klockor!

tsmalmbe:
Panorera gitarren och tiduudiduu-sången lite ut från mitten, så tror jag det skulle stöda mixen.

Det låter dessutom som om du gjort starkt gröpande i mixen (med eq). Basen dundrar sen är det tomt, och sen kommer din röst och elgitarren på varann. Mcyket starkt övre mellanregister. Låter lite som en hembioutrustning, där det finns mycket mellanregister, inget riktigt botten, men sen en dundrande subwoofer som durrar på i bakgrunden.

Låten, bra som alltid, det kunde man ju vänta. Men mixen var jag inte överens om.

Wernborg:

--- Citat från: lonewind skrivet 02.08.2007, 13:35:31 ---
--- Citat från: Hellpig skrivet 02.08.2007, 08:56:20 ---Såg just att jag skrev "dång" istället för "sång" men det var ett så kul fel så jag ändrar det inte. Men jag menar absolut "sång" och inte "dång". Och det oavsett hur dång tolkas i det här sammanhanget! :)

--- Slut citat ---

Haha.... såg det först nu. Kul att du gillar min dång. Men vänta bara tills du får ringa i mina klockor!

--- Slut citat ---

Kinky!  :P

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion