Forum > Färdiga produktioner
MaxB - På väg på tåg
MaxB:
--- Citat från: Wernborg skrivet 30.10.2013, 21:04:43 ---Sett denna så länge på förstasidan så jag trodde jag kommenterat den. Icke...
"Etno" minsann.
Riktigt skön groove. Trummornas interaktion med akkegitarren i verserna är finemang. Refrängerna blir lite tomgång tyvärr. Kanske för att verserna är så väldigt skönt svängiga.
Jag hade väntat lite med stämsången. Som att hålla inne med godiset en stund.
Det blir väldigt mycket kör mot mitten av låten. Max sjunger med Max liksom. Backa kören en bit så leaden kommer i fokus. Ni sjunger lite i munnen på varann tycker jag.
Lite rörigt i mixen bortåt 270-290 med tågljud och miljöljud. Du skulle kunna rensa bort ordentligt med basfrekvenser där tror jag.
Lite synd att du inte kommer tillbaka till groovet i första versen. Det är låtens behållning för mig.
Bra ändå även om jag låter gnällig. Låten engagerade mig därav all kritik. Ta till dig det som passar. :D
--- Slut citat ---
Det där sköna svänget i verserna känner jag också och det kommer inte tillbaka senare i låten. Man får spela låten en gång till, för att kunna höra det igen.
Bra kommentar angående att backa på körerna, jag har tänkt på det fram och tillbaka och du har rätt. Ska ordna den detaljen innan den är helt klar. Har bara inte hunnit ut för att ge sista touchen ännu. Eftersom alla körstämmor går på en sub är det bara att dra ner en regel lite.
270-290 ska kolla upp basfrekvenserna. Har skurit ordentligt i ett av "tågspåren" (fyndigt!) men det andra spåret har jag inte skurit i ännu.
Groovet ska inte tillbaka utan fortsättningen är en stilla meditation, kanske sjunger den mediterande med på valfritt sätt i den andra halvan, innan rösterna sänks och friden lägger sig... sån är min tanke. Tack att du tog dig tid och gav idéer!
MaxB:
Har skurit bort en del basfrekvenser i ett av tågspåren på slutet nu och sänkt körerna initialt en del, efter tips och sjungit om det snabba där Tigersjöl tipsade om att ta andan och sjunga utan att ha andan i halsen. Har också tagit bort Dap-di-do-bi-da-ba, då jag sjunger det snabba om 3:dje klassens tåg och nu är det inte "välfri varldsdel" nånstans i den texten. Tack alla ni som tipsat om dessa korrigeringar.
Men... nu tycker jag att sista tåget som passerar är lite för tyst. Får titta på det, om ingen säger emot.
[mp3=200,20,0,left]http://max.shivas.se/music/MaxB_PaVagPaTag_20131030.mp3[/mp3]
Lazarus:
Jag säger emot. :rolleyes:
Tåget hörs definitivt inte för lite.
/Lazarus
MaxB:
--- Citat från: Lazarus skrivet 31.10.2013, 13:14:25 ---Jag säger emot. :rolleyes:
Tåget hörs definitivt inte för lite.
--- Slut citat ---
Tack för hjälpen. Jag ändrar inte den.
Är trummor eller tablas för höga vid tågpassagens sista del?
Lazarus:
Du frågar trummisen om trummorna är för höga?
:lol:
/Lazarus
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida