Forum > Färdiga produktioner
Roffe H - Blott en dag ett ögonblick i sänder
Roffe H:
--- Citat från: Altsax skrivet 11.10.2013, 11:10:38 ---Skön jazztolkning!
Är det fortfarande band in a box? Du får till bakgrunden mysig och realistisk, det låter som om du sitter på Katalins (liten pub lokal pub) scen och spelar med dina polare. Publikens jubel är lite lågt inmixat bara :)
--- Slut citat ---
Tack Altsax, så roligt att du gillar. :D
Ja, det är fortfarande BIaB, det enda kompband (polare) jag har, behöver aldrig tjafsa med dem, de gör som jag vill. Jo men, har man hållit på ett tag med programmet så lär man sig att få till det rätt skapligt. Ibland lägger jag egen ackegura och spelar lite stråkar på min mini-keyboard som extra krydda. :o
Publiken glömde jag bort, har för mig jag mixat in publikljud på nån annan låt för länge sedan, skall kanske prova det igen, surr, klirr av glas, skratt och applåder. :lol:
Roffe H
Roffe H:
--- Citat från: Jocke skrivet 11.10.2013, 13:30:49 ---Gillar hur du tänjer, vänder och vrider melodin i improvisationerna (som jag iofs ger mig fasen på är inövade... ;) ) Det är kul med alla låtar du gör (om) - låtar som jag aldrig kommit mig för att lyssna på igen om det inte hade varit för dig! :) Snyggt!
--- Slut citat ---
:D Kul att du lyssnar till mina lustiga låtval Jocke. :D
Jovisst, jag vänder och vrider på en fras, spelar om och om igen till jag tycker jag hittat rätt, får man göra så och är det inövat då? :unsure:
Skulle jag spela om frasen igen blev det ändå inte samma... :lol:.
Jocke:
--- Citat från: Roffe H skrivet 11.10.2013, 13:36:39 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 11.10.2013, 13:30:49 ---Gillar hur du tänjer, vänder och vrider melodin i improvisationerna (som jag iofs ger mig fasen på är inövade... ;) ) Det är kul med alla låtar du gör (om) - låtar som jag aldrig kommit mig för att lyssna på igen om det inte hade varit för dig! :) Snyggt!
--- Slut citat ---
:D Kul att du lyssnar till mina lustiga låtval Jocke. :D
Jovisst, jag vänder och vrider på en fras, spelar om och om igen till jag tycker jag hittat rätt, får man göra så och är det inövat då? :unsure:
Skulle jag spela om frasen igen blev det ändå inte samma... :lol:.
--- Slut citat ---
Den här låten hade jag aldrig och jag menar aldrig kommit mig för att lyssna på om det inte varit du som lirade - den är så förknippad med död och sorg för mig men du gör den kul och intressant på ett nytt sätt! :) Hjärnan börjar spinna igång och föreslår mig att massakrera den men ska låta bli! :rolleyes: :lol: Jag hade redan skrivit improvisation (som jag ju menar inte finns utan är just att spela inövade fraser) så jag ville bara förtydliga mig... Tycker det här känns som ett skolexempel på att "vända och vrida" och du gör det snyggt! :)
Asti:
Skönt saxspel med fin känsla och lagom blåsljud!
Intressant bakgrund med fattig-Sverige som hade ont om stavelser,
men hur det ordnade sig med industrialismens intåg...
/Asti t.f. Historiker
Roffe H:
--- Citat från: Asti skrivet 11.10.2013, 14:57:00 ---Skönt saxspel med fin känsla och lagom blåsljud!
Intressant bakgrund med fattig-Sverige som hade ont om stavelser,
men hur det ordnade sig med industrialismens intåg...
/Asti t.f. Historiker
--- Slut citat ---
Tack Asti, det värmer att få goda vitsord av en historiker. :lol:
/Roffe H
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida