Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Blott en dag ett ögonblick i sänder

<< < (3/5) > >>

Henric:
Fin inspelning av en otroligt vacker psalm, saxljudet är bra, lagom fluffigt, berätta gärna hur du gjort för att få till detta! Bra häng i kompet - trevlig lyssning!  :D

pxm:

--- Citat från: Roffe H skrivet 11.10.2013, 13:36:39 ---
--- Citat från: Jocke skrivet 11.10.2013, 13:30:49 ---Gillar hur du tänjer, vänder och vrider melodin i improvisationerna (som jag iofs ger mig fasen på är inövade... ;) ) Det är kul med alla låtar du gör (om) - låtar som jag aldrig kommit mig för att lyssna på igen om det inte hade varit för dig! :) Snyggt!

--- Slut citat ---

:D Kul att du lyssnar till mina lustiga låtval Jocke.  :D
Jovisst, jag vänder och vrider på en fras, spelar om och om igen till jag tycker jag hittat rätt, får man göra så och är det inövat då?  :unsure:
Skulle jag spela om frasen igen blev det ändå inte samma... :lol:.

--- Slut citat ---

Vanligt att göra i Bebop.

mvh

Tokai:
Min pappa sjöng den här låten för mig när jag var liten men skojade till det : "Blott ett slag ett ögonbryn gick sönder". Det är så jag minns låten. Men den är fin. Gillar den här D tonen som går till C i ackorden Bb till D#. Ett klassiskt tonval vad gäller gamla soullåtar från 50-60 talet.
Vackert spelat Roffe!

Eddi:
Ja skönt häng med saxen där. :)

MaxB:

--- Citat från: Roffe H skrivet 10.10.2013, 23:16:49 ---
--- Citat från: MaxB skrivet 10.10.2013, 23:00:14 ---Jag känner igen den här låten, kan texten redan vid 13 sekunder:

Du är så fin, min kära lilla ponny
Du är så fin, min kära lilla häst.

Skön blåst i luren!

--- Slut citat ---

Tack Max. Har försökt att få fram ett lite mjukt, fluffigt ljud i luren, som jag tycker passar här.
 :D Gullan Bornemark var det väl som sjöng den med barnen?  :D
/Roffe H

--- Slut citat ---

Det kan jag tänka mig att det var. Tänk så liten världen blivit i och med internet. Jag har konverserat med Gullan på facebook i år!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion