Forum > Färdiga produktioner

Roffe H - Blott en dag ett ögonblick i sänder

(1/5) > >>

Roffe H:
LÅTNAMN: Blott en dag ett ögonblick i sänder
ARTIST/MEDVERKAN: Roffe H
GENRE: psalm med jazzkänsla
LÅTLÄNGD: 3:20
KOMPOSITÖR: O. Ahnfelt 1872
INSPELNINGSÅR: 2013
FORMAT: mp3

Blott en dag ett ögonblick i sänder är en psalm av Lina Sandell (1832–1903) skriven 1865 och fick en lättare textbearbetning 1872. Från början hade varje rad en stavelse mindre (En dag, ett ögonblick i sänder), men detta ändrades av författarinnan själv för att texten skulle harmoniera med melodin av Oscar Ahnfelt från 1872.
Spelas ofta vid begravningar i Sverige, troligen beroende på att den är så vacker. Jag gillar den, dels för att den är vacker, men också för att jag tycker den passar in på hur jag skulle vilja leva ”en dag i taget, här och nu”.

MaxB:
Jag känner igen den här låten, kan texten redan vid 13 sekunder:

Du är så fin, min kära lilla ponny
Du är så fin, min kära lilla häst.

Skön blåst i luren!

Roffe H:

--- Citat från: MaxB skrivet 10.10.2013, 23:00:14 ---Jag känner igen den här låten, kan texten redan vid 13 sekunder:

Du är så fin, min kära lilla ponny
Du är så fin, min kära lilla häst.

Skön blåst i luren!

--- Slut citat ---

Tack Max. Har försökt att få fram ett lite mjukt, fluffigt ljud i luren, som jag tycker passar här.
 :D Gullan Bornemark var det väl som sjöng den med barnen?  :D
/Roffe H

Altsax:
Skön jazztolkning!

Är det fortfarande band in a box? Du får till bakgrunden mysig och realistisk, det låter som om du sitter på Katalins (liten pub lokal pub) scen och spelar med dina polare. Publikens jubel är lite lågt inmixat bara :)

Jocke:
Gillar hur du tänjer, vänder och vrider melodin i improvisationerna (som jag iofs ger mig fasen på är inövade... ;) ) Det är kul med alla låtar du gör (om) - låtar som jag aldrig kommit mig för att lyssna på igen om det inte hade varit för dig! :) Snyggt!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion