Forum > Demolåtar
Gurano & Plinka - Night comforts me
Sigmunds:
Spennende låt :)
Liker hvordan Plinkas forskjellige stemmer jobber sammen..
Litt for mye som skjer i kompet bak melodien synes jeg, men kjenner jeg deg rett Gurano er det slik det skal være :)
/Sigmund
Roffe H:
Schyst låt, bra sång och spel...men som några redan påpekat så är det kanske lite obalans i mixen, inte nödvändigtvis nivåer, men t.ex de effektfulla gitarr-riffen skulle höjas något så de går fram tydligt, sedan hörde jag på slutet att basen är lite "bullrig" (säkert hela låten då?)
I stort, kanonbra. :D Försökte mig på några tekniska tips här, som jag egentligen är totalt värdelös på, men hoppas de kan vara till hjälp i alla fall? :lol:
/Roffe H, mixexpert
MaxB:
Gott lunk. Skulle gilla att kompgitarren inte snirklar melodi då det är vers utan håller sig rak och enkel i kompet.
48, 113 härlig med den svängen på sången
76 skönt med sången så
Saknar lyster (diskant?) på nånting i helheten, kanske sången, vet inte.
Marsall:
Bra låtide och sång. :D. håller med bjurte om en reffe"..Men det kanske inte var idén från början?.. Går att spinna på nån textrad om (night ) temat i text..och en gitarr härmar den sköna sångslingan som Plinka plockar fram ur bakfickan ;) :D.. Och sångmixen håller jag också med behövs slipas till tillsammans..
zorrow:
Snygg låt med härlig stämsång. Härliga harmonier. Lite kort som Bjurte skrev men den funkar så också. :D
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida